پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از خسارت سیلاب در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از آماده‌باش تمام دستگاه‌ها به جهت آبگرفتگی و سیل احتمالی در امروز خبر داد.

حسینعلی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه با اشاره به ورود سامانه بارشی به مازندران و اعلام هشدار سطح نارنجی آبگرفتگی در رامسر و نوشهر، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون سیلاب اتفاق نیفتاده اما با توجه به افزایش شدت بارش‌ها از ظهر به بعد، سیلاب مورد انتظار است.

 وی گفت: در راه‌های مواصلاتی نیز ریزش کوه در محور کندوان و هراز موجب انسداد محور شد و البته مسدودی محور کندوان از قبل اعلام شد و تا ۸ صبح فردا یکشنبه، مسدودیت ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: همچنین محدوده تونل شاهزید هراز، به دلیل بارندگی مسدود شد که با کمک عوامل راهداری بازگشایی شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه تمرکز بارش‌ها از ساعت۱۱ ظهر امروز به بعد خواهد بود و شدت آن افزایش می‌یابد، تصریح کرد: این شدت بارش تمام نقاط استان را درگیر خواهد کرد و در اراضی بالا دست به صورت برف، اراضی میان دست و پایین‌دست، شدت باران افزایش یافته و این سامانه تا امشب فعال خواهد بود و از فردا کم کم از استان خارج می‌شود.

محمدی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه از سیلاب در راستای هشدار جوی خاطرنشان کرد: در روز گذشته جلسه ستاد بحران برگزار شد و به دنبال آن تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران افزود: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، دستگاه‌های متولی، آب منطقه‌ای و راهداری به صورت آماده باش درآمده و همچنین ماشین آلات در مسیرهای احتمال سیلاب متمرکز شدند.

محمدی درباره تعطیلی مدارس نیز گفت: تعطیلی در مقطع پیش دبستانی و دبستانی و فعالیت مدارس با ظرفیت خود شهرستان‌ها را به فرمانداران واگذار کردیم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای شرایط بحرانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در دهانه‌ سازه‌های مسدود شده ادوات و ماشین آلات مستقر شد حتی در سازه‌های آبگذری که محدودیت دهانه دارند و ممکن است درخت و یا خاشاک آن را مسدود کند تجهیزات بازگشایی قرار داده شده و در حالت آماده باش کامل هستیم.

 مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت:  بعضی پل‌ها در سراسر استان با دبی سیلابی طراحی نشده و یا دبی سیلابی بالاتر از دوره بازگشت ۲۵ ساله است و بر این اساس تمهیدات لازم اتخاذ شده تا دچار مشکل نشویم.

وی در توصیه‌ای به هموطنان یادآور شد: هموطنان از اتراق کنار حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و رعایت تردد در محورهای کوهستانی و توجه به هشدارها را مورد توجه قرار دهند؛ همچنین مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و تردد در مسیرهای کوهستانی را به زمان دیگری موکول کنند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.