پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آلودگی‌های زیست محیطی مازندران در دو سال جبران نمی‌شود

0

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری مازندران گفت: این حجم از آلودگی‎‌های زیست محیطی مازندران در دو سال جبران نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، مهدی رازجویان در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران که در سالن جلسات شماره یک استانداری برگزار شد، با بیان اینکه فاصله کم بین کوه و دریا از نظرموقعیت جغرافیایی در برخی مواقع به علت عدم مدیریت درست، منجر به بروز خساراتی در دریا، رودخانه و جنگل در این استان شده است، اظهار کرد: متاسفانه محیط زیست مازندران دچار یک سری آلودگی‌هایی شده است که باید جبران شود.

وی با اشاره به اینکه این حجم آلودگی و آسیب ظرف یک یا دو سال جبران نمی‌شود، تصریح کرد: برای از بین بردن آلودگی‌های زیست محیطی نیازمند یک پروسه زمانی هستیم و نباید انتظار داشت که آلودگی محیط زیست از جمله رودخانه، جنگل و دریا ظرف مدت کوتاه برطرف شود، هر چند نیازمند توجه خاص است و باید انرژی بیشتری برای تسریع در کار گذاشته شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: مدت چند سال است که زباله‌های شهرستان ساری به پشت کوه انتقال داده می‌شود که تبعاتی را برای آن مناطق به دنبال داشته است و مردم هم انتظاراتی دارند که به حق بوده است.

 رازجویان کمبود منابع مالی را از جمله مهم‌ترین مشکلات کندی پروژه ملی زباله سوز ساری دانست و گفت: از آن جایی که شهرداری نیزاعتبار کافی برای تکمیل آن نداشته است، باعث شد این پروژه با کندی پیش برود.

وی افزود: با پیگیری استاندار، بحث پسماند یکی از ۱۰ محور اساسی و اصلی مازندران در نظر گرفته شد و در اولویت کاری قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری مازندران ادامه داد: بعد از کارشناسی موضوع پسماند در استان رقم ریالی خوبی برای رفع این مشکلات و بخصوص ادامه روند زباله سوز ساری تخصیص داده شد.  

رازجویان بیان کرد: این تخصیص اعتبارنه تنها برای زباله سوز نوشهر و ساری، بلکه برای سایر شهرهای استان نیز بوده است تا وضعیت زباله این شهرها نیز بهبود یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر ساری برای تکمیل زباله سوز۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفتند، تصریح کرد: طبق مصوبه دولت مبلغ 40 میلیارد تومان برای تکمیل زباله سوز ساری اختصاص یافت و خواستار پیگیری و جدیت در کار احداث زباله سوز از سوی از شهرداری بوده و بهانه‌ای برای کندی پروژه قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری مازندران یادآور شد: شهرداران در بعضی از شهرهای استان به جزء ساری، از مردم مبالغ پسماند را دریافت می‌کنند اما هزینه‌ای برای پسماند نمی‌شود و این درست نیست.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.