پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آقای رئیس‌جمهور مرکز استان مازندران را دریابید

باتوجه به اینکه رئیس‌جمهور طی امروز و فردا مهمان استان مازندران است بخشی از مهم‌ترین مطالبات و مشکلات مردم مرکز استان در این یادداشت آمده است تا در این زمینه تدبیر شود.

0

خبرگزاری فارس_مازندران؛ ساری مرکز استان مازندران، جز اولین شهرهای بود که در تقسیمات ۱۳۱۶ به عنوان مرکز استان دوم انتخاب شد، ساری از دیرباز مرکز حکومتی مازندران بزرگ بود. باوجود دیرینی این شهر، نسبت به اکثر مراکز استان عقب‌مانده‌تر است که به دلایل آن نمی‌خواهم بپردازم، مازندران مظلوم است و ساری مظلوم‌تر به داد این شهر برسید. ضمن خیر مقدم به رئیس‌جمهور، درخواست داریم به مرکز استان مازندران توجه شود که اهم مشکلات این شهرستان به شرح ذیل است؛

۱. ساری تنها مرکز استانی در کشور است که فاقد دانشگاه جامع می‌باشد، در صورتی که شهرهای که بعدا به عنوان مرکز استان انتخاب شدند، دارای دانشگاه جامع و دانشگاه تخصصی هستند. انتظار جوانان و نخبگان شهر ساری این است که با تاسیس دانشگاه جامع و یا ارتقاء دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به دانشگاه جامع کام مردم این دیار عالم پرور را شیرین کنید.

۲.ده‌ها هزار آثار تاریخی به علت عدم وجود موزه در مرکز استان در انبارها نگهداری می‌شوند و مجدد گرد تاریخی بر روی آنها نشسته است. در این زمینه هم ساری تنها مرکز استانی است که فاقد موزه است. با احداث موزه میراث کهن این شهر را به نمایش عموم بگذارید.

۳.مصوبه سایت موزه وستمین که مربوط به دوره اشکانی و بی‌نظیر است ولی هیچ اقدامی صورت نگرفت که در صورت افتتاح سایت موزه وستمین مشکل اشتغال بخش از جوانان بخش چهاردانگه حل می‌شود و مردم به داشته‌های تاریخی خود افتخار می‌کنند.

۴.عدم تکمیل کتابخانه مرکزی شهر ساری، نخبگان و محققان و جوانان در مضیقه هستند.

۵.عدم ساخت مرکز اسناد مازندران باعث شده است، تعداد زیادی از اسناد در انبار باقی بماند.

۶.مرکز مازندران از نداشتن بیمارستان مدرن در رنج بوده، این چهار بیمارستان دولتی موجود هم قبل از انقلاب ساخته شده است و اضافه کردن بخش هایی به آن، حلال مشکل نیست این شهرستان نیست.

۷.توجه ویژه‌ای به بخش بهداشت و درمان بخشهای دودانگه و چهاردانگه با توجه به وسعت بخش، دوری از مرکز، صعب‌العبور بودن جاده‌ها بسیار ضروری است.

۸.با احداث سد فینسک، بدون شک مشکلات بزرگی برای کشاورزی این شهرستان روی خواهد داد. همین الان بخشی از زمین‌های شالیزاری به علت کمبود آب از سطح کشت این محصول استراتژیک خارج شدند.

۹.زباله‌سوز ساری بعد از گذشت بیش از یک دهه افتتاح نشده است و ضرب‌العجل ۶ ماهه شما برای افتتاح این زباله سوز بعد گذشت سه سال تحقق پیدا نکرد. انتقال زباله هزینه سنگینی بر این شهر مظلوم وارد می کند.

۱۰.پل سمسکنده بعد از گذشت دو دهه هنوز تکمیل نشده است.

۱۱.پل سه راه جویبار به حال خود رها شده است و هر روز ترافیک سنگین که مسیر شرق به غرب استان است را شاهد هستیم.

۱۲.سد زارم‌رود و سد چهاردانگه هنوز تکلیف آن مشخص نیست در صورت تسریع در ساخت آن بخشی از کمبود آب کشاورزی این شهرستان و شهرستان‌های مجاور جبران می‌شود.

۱۳.سالن ورزشی ۶هزار نفره ساری، پیست دوچرخه سورای، رها شدن استادیوم شهید متقی ساری از مشکلات این شهر در حوزه ورزشی است. مازندران و به تبع آن ساری نقش عمده ای در مدال آوری در میادین بین‌المللی دارند اما در توزیع بودجه این امر مهم ندیده گرفته می‌شود به همین دلیل زیر ساخت های ورزشی مازندرا اصلا مناسب نیست. قطعا با تکمیل شدن زیرساخت‌های ورزشی استان شاهد جهش مدال‌آوری توسط جوانان برومند این شهر خواهیم بود.

۱۴.محور کیاسر که محور اصلی مازندران به شرق و جنوب کشور است، در صورت تکمیل شدن آن، نقش عمده‌ای در توسعه محروم‌ترین و وسیع‌ترین بخش مازندران یعنی چهاردانگه را در پی خواهد داشت.

۱۵.بخش وسیع ساحل شهرستان ساری توسط نهاد های دولتی اشغال شده است، این ساحل هیچ نقشی در پیشرفت و تعالی شهرستان ساری ندارد، فکری عاجل برای این پلاژها بفرمایید.

۱۶.ترافیک شهر ساری هر روز بیشتر شده و وقت و انرژی مردم و مسافران را این ترافیک آزار دهنده می‌گیرد.

۱۷.پل کابلی الان چندین سال است که در ساری ساخته شده است به علت عدم تکمیل ادامه بلوار داراب، عملا این پل پرهزینه مدت زیادی رها شده است.

۱۸.بخشی از راه های روستایی بخش چهاردانگه بعد از گذشت ۴۵سال از انقلاب شکومهند اسلامی هنوز آسفالت نشده است، مردم این دیار انتظار دارند با نگاه ویژه این مشکل برای همیشه حل شود.

۱۹.قرار بود با احداث جاده دودانگه به چهاردانگه این دو بخش تاریخی شهرستان ساری به هم متصل شوند، این جاده می‌تواند مسیر چهاردانگه به تهران را ۷۰ کیلومتر نزدیک‌تر کند، احداث این جاده مهم هم چند سالی است مسکوت مانده است.

۲۰.جاده ساری- قائم‌شهر جز پرترددترین جاده کشور است، این موضوع مهم ساخت اتوبان ساری قائم‌شهر را بسیار ضروری کرده است.

۲۱. عدم تعیین وضعیت شهرک دامپروری پشرت در چهاردانگه بعد از گذشت ۱۶ سال

#سفر_رئیس‌جمهور #استان_مازندران#دولت_سیزدهم

#شهرستان_ساری

#دانشگاه_جامع_ساری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.