پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آقای استاندار! بر ورودی‌های مازندران نظارت دارید؟

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ تلخ ترین روز کرونایی کشور بود، ۶۲۰ کشته و ۳۶ هزار مبتلای جدید و به عبارتی هر دو دقیقه یک کشته و هر دو ثانیه یک مبتلای جدید؛ آماری که شاید به دلیل تکرار زیاد، برای بسیاری از ما عادی شده و چندان تعجبی نمی‌کنیم، فارغ از اینکه ۶۲۰ خانواده در اندوهی بزرگ فرورفته و بنیان خانواده متزلزل و لرزان شده است.

ممنوعیت تردد هرچند دیر، اما ابلاغ شد ولی برخی مسافرانی که هیچ حقی برای دیگران قایل نیستند و جز خودخواهی به چیزی نمی‌اندیشند، چمدان‌های آماده شده را گرفته و بار سفر بستند و راهی استان‌های شمالی شدند، همان جایی که ۳۰ درصد بستری‌های آن مسافران هستند و تختی خالی برای پذیرش بیماران جدید وجود ندارد.

امیدواریم این آمارهای دلهره آور حداقل مسؤولان استان را کمی به خود آورد تا در ممنوعیت جدی تردد و برخورد با مسافرانی که بدون در نظر گرفتن حقوق دیگران راهی مازندران شده‌اند کمی جدی‌تر برخورد کنند.

بستن جاده و جلوگیری از هرگونه تردد غیرضروری به استان کار سختی نیست چرا که در راستای حفظ جان عزیزان ماست، آن هم در شرایطی که هر خانواده‌ای هم اکنون درگیر این بیماری است و حداقل یک عزیز خود را از دست داده است.

امیدواریم مسؤولان استان هیچ چیزی را با جان هم استانی‌های عزیز معامله نکنند و ملاحظه چیزی جز سلامت شهروندان مازندرانی را نداشته باشند.

هرچند ستاد مقابله با کرونا زمانی این تعطیلی را اعلام کرد که بیشتر پایتخت‌نشینان تا قبل از ساعت ممنوعیت خود را از ورودی‌های مختلف راهی مازندران کردند و به نوعی راه را برای ورود آنان باز گذاشتند تا بتوانند خود را هرچه سریع‌تر به مازندران برسانند و حتی گاهی شاهد بودیم  اکثر مسافران خود را با حمل و نقل عمومی به مازندران رساندند.

 اما صحبت ما به مسؤولان استانی است که در تمام این روزها سفت و سخت و با جدیت کامل از ورود آنها خوددادری کنند چراکه مردم استان ما در اندوه و ناراحتی از دست دادن عزیزان خود هستند و دیگر رمقی برای آنها  و کادر درمان نمانده.

درست هر زمان که بیشترین شیوع بیماری در مازندران را داریم که همگی آن ناشی از همین تعطیلاتی است که ستاد کرونا در نظر می‌گیرد تا مسافران را راهی مازندران و بلای جان هم‌استانی‌ها کند.

وقتی‌که  فرهنگ در خانه ماندن آن هم در شرایط طغیان کرونا در کشور ما وجود ندارد و پایتخت‌نشینان که خود را مبادی فرهنگ می‌دانند اما تا زمانی که نام تعطیلات به گوش آنها می‌خورد برخی از آنها بار سفر به استان‌های شمالی می‌بندند و نمی‌توانند در خانه بمانند  چرا باید از پس این ویروس خانمان‌سوز تعطیلات را داشته باشیم تا این قشر از جامعه بلای جان هم‌استانی‌های ما شوند.

ما تعطیلاتی که بخواهد با جان مردم استان ما بازی کنند و قرمز را کبود کند نمی‌خواهیم و بهتر است به جای تعطیل کردن راهکار دیگری بیندیشید.

شنیده‌ها حاکی از این است که خروجی‌های تهران از ساعت دو بامداد باز شده و هجوم مسافران را به سمت مازندران شاهد هستیم.

از استاندار می‌خواهیم این موضوع را مورد پیگیری جدی قرار داده و نتیجه پیگیری‌ها را از طریق رسانه‌ها به افکار عمومی اعلام کند.

 /۳۱۴۱/غ/س


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.