پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز پروژه ۴ خطه شدن محور جویبار به کوهی‌خیل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از جویبار، کمال رستمعلی عصر امروز در بازدید از پروژه  تعریض چهارخطه کردن محور جویبار به کوهی‌خیل  اعتبار این پروژه را ۱۲ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این پروژه در دو مرحله توسط دو پیمانکار اجرایی می‌شود که در هر مرحله  ۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: پیمانکار نخست این پروژه کار خود را آغاز کرده است و بلافاصله بعد از اتمام کار توسط پیمانکار نخست، پیمانکار دوم کارش را شروع می‌کند تا این پروژه به اتمام برسد.

 

فرماندار جویبار طول مسیر پروژه را  بیش از ۳ کیلومتر اعلام کرد و گفت: عرض این پروژه در برخی نقاط ۷ و در برخی نقاط به ۱۹ متر نیز می‌رسد.

 وی با اشاره به اهمیت این پروژه با توجه به اینکه محل تردد بسیاری از شهروندان و مسافران به سمت دریا است، اظهار کرد: پیمانکاران با دقت و کیفیت ویژه‌ای این پروژه را به اتمام برسانند.

 

* بهره‌برداری تعریض محور جویبار به کوهی‌خیل تا پایان خرداد‌ماه 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به آغاز طرح بهسازی و تعریض (۴ خطه کردن) محور جویبار به کوهی‌خیل که به نام محور سردار حاج قاسم سلیمانی مزین شده است، گفت: در سنوات گذشته بخشی از کار توسط شهرداری‌های جویبار و کوهی‌خیل انجام شده و سهم اداره کل راهداری که در یک سوم میانی دو شهر قرار داشته، از امروز شروع شده است.

اسماعیل فولادی با اشاره به مشکلات تأمین اعتبار و منابع مالی در این پروژه اظهار کرد: با توجه به اهمیت این مسیر و اینکه یکی از راه‌های دسترسی به دریا برای شهرهای بالادستی همچون قائم‌شهر، سوادکوه و حتی پایتخت برای رسیدن به دریا است و همچنین پیشانی شهرستان جویبار به عنوان پایتخت کشتی ایران بوده و با توجه به شرایط هندسی محور و داشتن قوس‌های افقی متوالی در طول مسیر جزو نقاط حادثه خیز و پر تصادف بوده که عزم  راهداری را در بهسازی و چهار خطه کردن این مسیر افزایش داده است.

وی از افتتاح این پروژه قبل از تابستان سال جاری خبر داد و گفت: از شهرداری‌های جویبار و کوهی‌خیل تقاضا داریم نسبت به زیباسازی و منظر آرایی و ایجاد رفیوژ مناسب در خور و شان یک راه برون‌شهری اقدامات لازم را انجام دهند تا شرایط ایمنی کاربران جاده‌ای هم در این محور فراهم شود.

 /۳۱۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.