پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز مرحله دوم رزمایش پدافند زیستی در آمل با اوج گرفتن کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، جابر عسکری طی پیامی با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان آمل در شیوع ویروس کرونا، در راستای تشدید اقدامات پیشگیرانه و کنترلی اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌ها از شنبه فعالیت این قرارگاه همچون موج اول این بیماری در زمینه‌های تولید ماسک، گان، تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده و پاک‌سازی معابر شهری آغاز شده است.

وی افزود: با توکل بر خدا و به برکت خون شهدا و با همت بسیج، هیأت‌ها و گروه‌های مردمی که دارای ظرفیت بسیار خوبی است، بتوانیم شاهد تغییر و کاهش در روند گسترش ویروس کرونا در میان شهروندان باشیم.

عسکری در این راستا پیام هشت ماده‌ای صادر کرد و گفت: نیروهای داوطلب پرستار، کمک پرستار، خدماتی و نگهبان برای حمایت از حوزه سلامت به بهداری سپاه مراجعه کنند، بسیج سازندگی و مجمع خیران سپاه آمل نسبت به تولید ماسک و مواد ضد عفونی دست اقدام کند.

فرمانده بسیج آمل خاطرنشان کرد: گردان ۴۱۰ امام حسین به عنوان فرمانده گردان مردمی ضد عفونی اماکن و بیمارستان‌ها اقدام کند، مجموعه اطلاعات سپاه با همکاری بسیج اصناف نسبت به کنترل قیمت مواد ضدعفونی و ماسک و برخورد با محتکران احتمالی اقدام کند.

 این مسؤول بیان کرد: گردان فاتحان با هماهنگی حوزه‌های مقاومت بسیج اقدام به شناسایی و برقراری ارتباط با خیرین، گروه‌های جهادی، هیأت و گروه‌های مردم نهاد، جهت تهیه مواد اولیه تولید ماسک و دوخت آن و جمع‌آوری و تحویل به قرارگاه پدافند زیستی اقدام کند.

 وی گفت: بسیج جامعه پزشکی ضمن شناسایی و اعلام گلوگاه‌های نارضایتی و نیازمندی‌های حوزه سلامت و پشتیبانی از حوزه سلامت جهت رفع نارسایی‌ها طریق پایگاه‌های بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان‌ها اقدام کند. 

عسکری تصریح کرد: بسیج رسانه ضمن انعکاس فعالیت همه رده‌های تابعه قرارگاه پدافند زیستی برای ایجاد حساسیت نسبت به موقعیت خطرناک شهرستان اقدام به تولید محتوا، انتشار آن از طریق همه دستگاه‌های دارای امکانات تبلیغاتی اقدام کند.

فرمانده بسیج شهرستان آمل عنوان کرد: مجمع خیرلن نسبت به تامین نیازهای معیشتی آسیب‌دیدگان موج دوم شیوع ویروس منحوس کرونا با اولویت کادر درمان و بیماران بستری و ترخیصی بیمارستان‌های شهرستان اقدام کند.

این مسؤول در پایان گفت: در راستای فعالیت‌های این قرارگاه مقرر شد که در سه مرحله اقدام به توزیع بسته‌های کمک‌های مؤمنانه بین اقشار آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا کند که مرحله اول از عید قربان تا عید غدیر، مرحله دوم دهه اول محرم و مرحله سوم نیز دهه آخر صفر است.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.