پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز فصل صید ماهی از هفته سوم مهر ماه/ صیادان منتظر پهن کردن تور در دریا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

 حسن اسحاقی امروز درباره آخرین وضعیت صید و صیادی در دریای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: صید و صیادی از ۶ ماه دوم سال شروع می‌شود البته در ارتباط با زمان دقیق آغاز صید و صیادی در دریای خزر جلسه‌ای باحضور مسؤولان کشوری و همچنین استان‌های ساحلی با جمع‌بندی مباحث و نقطه نظرات در ارتباط با افتتاح صید اعلام می‌شود.

وی افزود:  پبک صید معمولا در ماه‌ای مهر و آبان و اسفند و فروردین است که یکی از دلایل آن این بوده که ماهی‌های داخل دریا زودکوچ هستند و برای کوچ و زادآوری به پایین دست می‌آیند.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: باتوجه به شرایط کرونا شرایط تغییر کرد و معمولا فصل صید با تغییراتی همراه بود که امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که در زمان مناسب فصل صید ماهی استخوانی در دریای مازندران آغاز شود.

این مسؤول با اشاره به آغاز فصل صید ماهی استخوانی ازهفته سوم مهر  ماه امسال، اضافه کرد: ۴هزار صیاد زحمت‌کش مازندرانی در قالب ۵۴ شرکت تعاونیصیادان پره استان درحال آماده سازی آلات و ادوات صیادی برای شروع صید در مهرماه هستند.

اسحاقی تصریح کرد: تلاش بر این است که صیادان با خرید آلات صیادی و جایگزینی آن با ادوات فرسوده تلاش بر این است با ابلاغ زمان صید ازسوی کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران و بارعایت پروتکل‌های بهداشتی صید را در زمان مقرر شروع کنند.

وی در پایان گفت: با مشارکت خوب تعاونی‌های صیادی پره و با رعایت حمل ونقل و شیوه‌نامه بهداشتی فصل صید از هفته سوم مهر ماه در دریای مازندران آغاز خواهد شد.

 /86034/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.