پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز طرح نظارتی دامپزشکی مازندران ویژه نوروز و ماه رمضان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدحسن گلپایگانی بعد از ظهر امروز در ارتباط با طرح کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی مازندران ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان با بیان اینکه نظارت بر فرآورده‌های دامی از مزرعه تا سفره مردم در دستور کار دامپزشکی قرار دارد، اظهار کرد: نظارت‌های سازمان در دو بخش کمی و کیفی است و در بحث کمی نظارت‌ها منجر به تولید مناسب می‌شود و در بحث کیفی تولید محصول سالم در دستور کار است.

وی در ارتباط با طرح‌های ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان،گفت: نظارت ما در کشتارگاه‌ها بر روند تولید و همچنین در محل‌های بسته‌بندی و بازار در برنامه‌های کاری قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه اکیپ‌های ثابت و سیار این سازمان به صورت برنامه‌ریزی شده بر روند تولیدات دامی نظارت دارند، اکیپ‌های سیار هم در شهرستان‌ها با بخش‌های مختلف درون سازمان و برون سازمان مثل مراکز بهداشت، اداره صمت، دستگاه‌های قضائی در این ایام فعال هستند، افزود: دبیر ستاد نوروزی در سطح استان نیز فعال است و سامانه پاسخگویی مردمی ۱۵۱۲ در سطح استان پاسخگویی مخاطبان است.

وی اضافه کرد: در بحث خدمات‌رسانی به دامداران و صاحبان دام‌های کشیک نوروزی تعیین شده و مراکز عرضه دارو  نیز تعیین شده تا در صورت بیماری دامداران و تولیدکننده برای تامین دارو مورد نیاز اقدام کنند و  حتی در صورت نیاز واکسن‌ها مورد نیاز دامی هم در این ایام تزریق می‌شود.

گلپایگانی با اشاره به همکاری این سازمان با دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: بازرسی‌های مشترک این دو مجموعه در هر مکانی که مواد خام توزیع می‌شود در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه طرح نوروز و ماه مبارک رمضان از روز گذشته آغاز شده است، افزود: اجرای این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان پیگیری می‌شود.

گلپایگانی در ارتباط با عرضه مواد خامی در بازار روزهای استان مازندران،گفت: براساس قوانین هر مواد خامی که خارج از واحد صنفی عرضه شود تابع قوانین شهرداری‌ها است و اقدامات لازم توسط این ارگان باید انجام شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای برخورد با متخلفان در نخستین روز طرح، گفت: در بازرسی انجام شده ۳۶۰ کیلوگرم فراورده‌های دامی خامی غیربهداشتی کشف شده و صاحب یک واحد صنفی در این ارتباط به دادگاه معرفی شده است.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.