پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتور سیکلت سواران از ۲۲ آبان ماه در مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران با اشاره به اینکه ۲۲ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در استان را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند از آغاز طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتورسیکلت سواران متخلف از۲۲ آبان ماه خبر داد .

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سرهنگ”مهدی باقری ” در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس ، گفت : برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، ضمن این که قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل ونقل و عبور و مرور در موتورسیکلت ها جاری است ، لازم است ، راکبان موتورسیکلت ها نیز به رعایت کامل قوانین ومقررات راهنمائی و رانندگی اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی ، افزود: هرگونه حرکت در پیاده رو ، حرکت در جهت مخالف مسیر مجاز ، ایجاد صداهای ناهنجار ، حمل بار غیر متعارف ، انجام حرکت های نمایشی و مارپیچ ، حمل یدک ، عدم استفاده از کلاه ایمنی ، حرکت برروی یک چرخ ، تردد در خطوط ویژه اتوبوس رانی و رانندگی بدون گواهینامه توسط راکبان موتورسیکلت ممنوع است .

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران با اشاره به این که ۲۲ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در استان را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند ،خاطر نشان کرد : بیشترین گروه سنی راکبان موتورسیکلت افراد بین سنین ۱۸ تا۳۰ سال  هستند .

 

وی از توقیف ۲۲ هزارو۳۸۰ دستگاه موتورسیکلت از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و افزود: طرح ساماندهی و  انضباط بخشی موتورسیکلت سواران در استان مازندران از ۲۲ آذر ماه سال جاری آغاز می شود .

 

سرهنگ باقری با اشاره به اهداف این طرح ، گفت :این طرح به منظور کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی ، تامین سلامت موتورسوران و امنیت و آسایش عمومی شهروندان اجرایی می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.