پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز رای‌گیری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در مازندران

0

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در استان مازندران آغاز شد.

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۱۸ اعلام کرد: فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

عزیززاده گرجی رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: ۳ هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای در استان مازندران، آماده جمع آوری آراء مردم است..

او افزود: از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات در استان مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستا‌های استان مستقر می‌شوند.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری مازندران گفت: حدود ۶۰ هزار نفر در روز رای گیری با ستاد انتخابات استان همکاری می‌کنند.

او افزود: تعداد حوزه‌های انتخابیه فرعی و اصلی در استان مازندران ۵۹ حوزه است.

عزیززاده گرجی گفت: حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه اصلی استان مازندران شامل “ساری و میاندورود”، “قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار”، “نکا، گلوگاه و بهشهر”، “تنکابن، رامسر و عباس‌آباد”، “نور و محمودآباد”، “نوشهر، چالوس و کلاردشت”، “بابل”، “آمل” و “بابلسر و فریدونکنار”است.

او افزود: مازندران ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی و ۴ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که فردا با رای مردم انتخاب می‌شوند.

بیش از ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار نفر واجد رای دادن

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر در استان مازندران واجد شرایط رای دادن هستند.

عزیززاده گرجی افزود: از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۹۳۲ نفر رای اولی هستند که امروز برای نخستین بار پای صندوق‌های رای می‌روند و در سرنوشت سیاسی خود مشارکت می‌کنند.

او گفت: تعرفه‌ها به تعداد واجدان شرایط رای دادن، تهیه شده و در اختیار حوزه‌های برگزاری انتخابات قرار داده شده است.

رای دادن با ۵ مدرک هویتی

در روز ۱۱ اسفندماه رای دهندگان می‌توانند با ۵ مدرک هویتی رای بدهند. شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت نظام وظیفه و گذرنامه مدارکی هستند که افراد واجد شرایط می‌توانند با آن رای بدهند.

مدیر کل ثبت احوال مازندران گفت: امروز جمعه ۱۱ اسفند ادارات ثبت احوال مناطق مختلف استان و همچنین دفاتر پیشخوان دولت آماده خدمات رسانی به مردم استان هستند.

فاطمی افزود: آن دسته از افرادی که شناسنامه خود را برای تعویض به دفاتر پیشخوان دولت تحویل داده اند امروز می‌توانند با مراجعه به این دفاتر شناسنامه خود را تحویل بگیرند.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.