پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز خرید مازاد مرغ تولیدی با تسهیلات کم‌بهره در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی از آغاز خرید مازاد مرغ تولیدی با پرداخت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره توسط اتحادیه مرغداران استان خبر داد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات با سود ۱۰ درصد از محل اعتبارات بانک کشاورزی استان در اختیار مرغداران قرار خواهد گرفت، گفت: در راستای حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان  صنعت طیور، خرید مرغ مازاد بر تولید مرغداران استان توسط اتحادیه مرغداران مازندران انجام می شود.

عنایتی اظهار کرد: مرغداران می‌توانند با مراجعه به اتحادیه مرغداران شهرستان مرغ‌های مازاد را تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: این طرح برای حمایت از مرغداران در تمامی شهرستان‌های استان اجرایی شده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی مازندران با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری امور از تولید تا بازار محصولات کشاورزی به بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، موضوع خرید مرغ به اتحادیه مرغداران واگذار شد.

گفتنی است بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که به دلیل افزایش عرضه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین ۵۴ تا ۵۶ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالیکه نرخ مصوب این محصول برای مصرف کننده حدود ۶۰ هزار تومان در مازندران است.

طبق آمار استان مازندران با داشتن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۸۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند و سرانه مصرف این فرآورده پروتئینی در خطه شمال کشور حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سالانه بین ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.