پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز خرید تضمینی مرکبات در مازندران/ عرضه مرکبات شب عید از طریق سیستم هوشمند

0

سلیمان حاتم‌نژاد مدیر سازمان تعاون روستایی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به آغاز خرید تضمینی مرکبات در مازندران، اظهار کرد: با تصمیم کمیته راهبردی میوه تنظیم بازار شب عید ۱۴۰۱ که با حضور مسؤولان مرتبط در استان داشتیم، برنامه‌ریزی شد بحث خرید تضمینی پرتقال شب عید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: در این زمینه اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاون روستایی و باغداران می‌توانند باتوجه به دستورالعمل بحث قرارداد خرید تضمینی پرتقال را از  سورتینگ‌داران در دستور کار داشته باشند.

مدیر سازمان تعاون روستایی مازندران بیان کرد: از دستورالعمل‌های ابلاغی، توجه به اندازه میوه بوده که بین۱۹۰ تا ۲۹۰ و حداکثر تا ۳۰۰ گرم باشد بحث خرید انجام شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه بحث خرید تضمینی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تن پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در استارت اولیه، با توجه به درخواست‌های استان‌ها ذخیره‌سازی حدود ۲۳ هزار تن پرتقال در دستور کار قرار گرفته است.

حاتم‌نژاد با اعلام اینکه قیمت پرتقال با احتساب هزینه‌ها ۱۳هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است، یادآور شد: بر این اساس تا قبل از ۱۰ اسفند باید این محصولات در محل سورتینگ‌ها نگهداری شود و از ۱۰ اسفند ماه به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تامین میوه شب عید مازندران نیز  ۵۰۰ تن سیب و ۴۰۰ تن پرتقال برای مازندران مصوب شد، افزود: با تصویب کارگروه تنظیم بازار مقدمات خرید ۴۰۰ تن سیب از استان‌های مبدا تا قبل از ۱۰ اسفند باید در دستور کار قرار گیرد و به استان حمل و در سورتینگ‌ها نگهداری شود و پس از این تاریخ بحث توزیع در دستور کار قرار گیرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی مازندران در پایان گفت: امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، یکی از روش‌های عرضه میوه شب عید از طریق سیستم هوشمند و استارت‌‌ها بین مردم خواهد بود.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.