پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

 آغاز به کار کمیته‌های تخصصی شورای راهبردی توسعه گردشگری ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری از آغاز به کار کمیته‌های تخصصی شورای راهبردی توسعه گردشگری در این شهرستان خبر داد.

قاسم قادری امروز در جمع فعالان صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در محل بازار امام رضا (ع) ساری گفت: در حال حاضر ۲۰ فروشگاه فعال صنایع‌دستی در سطح شهرستان داریم که اطلاعات لازم درباره مکان فعالیت آنها میان مردم وجود ندارد، در راستای معرفی پایگاه‌های خرید و فروش صنایع‌دستی استان با چاپ و پخش کتابچه راهنمای گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان در حال معرفی آنها هستیم‌.

وی با تأکید بر نقش رسانه و فضای مجازی در اطلاع‌رسانی نسبت به فعالیت فعالان بخش‌های مختلف میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سطح ساری، گفت: ما نیازمند همکاری بیشتر فعالان رسانه برای برقراری ارتباط میان این ۳ بخش و اطلاع‌رسانی درباره نوع فعالیت آنان هستیم.

قادری در پاسخ به یکی از فعالان گردشگری درباره برگزاری ماهانه نمایشگاه صنایع‌دستی در مرکز استان، بیان داشت: برگزاری نمایشگاه نیازمند تعامل و همکاری بیشتر شورا و شهرداری ساری با میراث فرهنگی است.

وی از فعالیت ۲ هزار خانه‌مسافر و بوم‌گردی در استان خبر داد و افزود: با برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های ذیربط از جمله فرمانداری، اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، فعالیت خانه‌مسافرها توسط اداره میراث فرهنگی در حال ساماندهی و پیگیری است.

قابل ذکر است، شورای راهبردی توسعه گردشگری متشکل از ۶ کمیته شامل آموزش و پژوهش، گردشگری و برندسازی، رسانه و تبلیغات فضای مجازی، صنایع‌دستی و صادرات، پکیج‌ها و تورهای گردشگری و نظارت بر آن و صیانت از آثار تاریخی در حال فعالیت است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.