پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز بارش‌ها از امشب/ دریای مازندران مواج می‌شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضع هوای مازندران در گفت‌وگو با فارس ، اظهار کرد: امروز شاهد افزایش دمای هوا در آسمان مازندران بودیم که دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه نسبت به روز گذشته گرم‌تر شد.

وی با بیان اینکه امشب از سمت غرب استان به‌تدریج شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود، افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شاهد بارش‌های متناوب همراه با کاهش دما خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز جمعه جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم شده و افزایش نسبی دمای هوا را خواهیم داشت.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از عصر سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ماه با عبور موج از تراز میانی جو، وزش باد شروع شده و با شمالی شدن جریان هوا دریا به تدریج موّاج خواهد شد که این وضعیت تا اواخر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: بر این اساس بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک ساحل و دور از ساحل استان تا ۱۲ متر بر ثانیه (۴۳ کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود و همچنین طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل و دور از ساحل تا ۲.۰ متر برآورد می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: تمامی فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به‌عمل آورند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.