پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز اجرای طرح «مدرسه کانون تربیت محله» در ۵۰ مدرسه مازندران

0

محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اشاره به جزئیاتی از اجرای طرح ابتکاری و تحولی “مدرسه کانون تربیت محله”، اظهار کرد: این طرح با هدف بسط و توسعه فضای تربیتی در مدارس و محلات با مخاطب قشر نوجوان البته در شروع و در ادامه اتصال با والدین و جوانان با استفاده از فضای مدرسه در حال آغاز به‌کار است‌‌.

وی گفت: طرح مدرسه، کانون پیشرفت و تربیت محله می‌خواهد مدرسه را به‌عنوان یک کانون نقش‌آفرین در محله برای تربیت فعال کند، همانطور که هر محله ارکان مختلفی همچون مسجد دارد، یک مدرسه هم در آن وجود دارد که الان فقط کارکرد آموزشی آن برجسته است با این طرح می‌خواهیم مدرسه را به‌عنوان یک کانون تربیتی برای نوجوانان ساکن در محله پویا و فعال کنیم. 

تقی‌زاده با اشاره به بررسی همه‌جانبه این طرح در جلسات مختلف با حضور مسژولان مختلف استانی و تصویب آن در شورای عالی برنامه‌ریزی مازندران، خاطرنشان کرد: در تحول سند آموزش و پرورش بر نقش آفرینی مدرسه در پیشرقت یک محله تاکید کرد.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا، از اجرای گام میدانی طرح خبر داد و اعلام کرد: در مرحله ابتدایی نزدیک به ۵۰ مدرسه در استان به تعداد هر شهرستان دو مدرسه یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه با جامعه هدف پایه متوسطه اول انتخاب و جلسات آموزشی توجیهی با مدیران مدارس، کانون‌های تربیتی محله و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت هر محله برگزار شد.

وی با اشاره به کلیات این طرح، تصریح کرد: در مدارس زمان‌های غیرآموزشی را در قالب یک کانون تربیتی فعال می‌کنیم، این ۵۰ مدرسه آماده شدند که از این هفته کار شروع شده؛ مجموعه آموزش و پرورش، سپاه و غیره در راستای اجرای این حرکت تربیتی و آموزشی پای کار آمدند.

تقی‌زاده فقر مهارت را یکی از مشکلات روز نوجوانان دانست و بیان کرد: در این طرح فکری به حال این مسئله شده؛ پیگیری مهارت آموزی و استعدادیابی در دستور کار است، همچنین این طرح مشارکت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد تا تبدیل به حرکتی در راستای ارتقای سطح دانش نوجوانان و مهارت آنها شود. 

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا در پایان تاکید کرد: کانون‌ها صرفا تابستانه نیستند، بیشتر مدارس استان تک‌شیفته و بعدازظهری هستند مرحله دوم با آغاز سال تحصیلی آغاز می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.