پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آعاز سیزدهمین سال طرح سی شب سی مسجد در بابل

0

دکتر مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طرح اعزام گروه پزشکی تخصصی و عمومی به صورت کاملا داوطلبانه همراه با ویزیت رایگان و آموزش مطالب بهداشتی درمانی به مساجد شهرستان بابل ویژه مناطق محروم در شب‌های ماه مبارک رمضان برای نخستین بار در کشور در سال ۱۳۸۹ راه اندازی شد.

او افزود: هدف از اجرای این طرح ویزیت رایگان افراد محروم روستا‌ها و رضایتمندی قشر آسیب پذیر جامعه، حضور پزشکان در فضای مسجد در ماه مبارک رمضان و گسترش پیوند علم و معنویت، گسترش روحیه جهادی و داوطلبانه در بین جامعه پزشکی، آموزش چهره به چهره و ارائه مطالب آموزشی ویژه روزه داران و بیماری‌های شایع، ارائه خدمت صادقانه کادر پزشکی و حضور ملموس مسئولین و پزشکان در بین مردم می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طرح سی‌شب سی‌مسجد با همکاری بسیار صمیمانه و جدی بسیج جامعه پزشکی و با حضور بیش از ۲۰۰ پزشک فوق تخصص، متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار و ماما، اورژانس ۱۱۵، سخنران (آموزش سلامت و ..)، خدمات دندانپزشکی سّیار، ترویج فرزندآوری و جوانی جمیت، سنجش فشار خون و قند خون، ویزیت مامایی انجام خواهد شد.

دکتر مظفرپور افزود: این طرح در سال ۸۹ برای اولین بار در کشور با تعداد ۱۰ پزشک عمومی، ۳ متخصص، ۱۷ پرستار توسط دانشگاه علوم پزشکی در بابل اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه نیز به صورت مستمر در این شب‌ها حضور فعال خواهد داشت و خدمات سرپایی دندانپزشکی شامل کشیدن، جرم گیری، پر کردن و .. را ارائه می‌کند.

دکتر مظفرپور افزود: یکی دیگر از نکات قابل اهمیت در طرح “سی شب سی مسجد” امسال بحث آموزش محور بودن و ارتقای سطح آگاهی مردم شهر و روستا در مورد سبک زندگی، پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و فرزندآوری خواهد بود که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل و کارشناسان مربوطه اجرا می‌شود.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.