پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آسمان مازندران؛ مهمان ۲ سامانه گرم و سرد طی هفته جاری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از امروز شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری به‌تدریج افزایش دمای هوا هستیم.

وی افزود:  براساس هشدار زرد هواشناسی با تقویت هوای گرم از روز چهارشنبه 29 بهمن 99 شاهد وزش بادشدید تا خیلی شدید جنوبی و افزایش محسوس دما هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه به‌ویژه در دامنه ها و ارتفاعات استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: باتوجه به این شرایط افزایش پتانسیل آتش‌سوزی و گسترش آن  در مناطق جنگلی و مراتع، آسیب به سازه‏‌ها و تاسیسات، شکستن شاخه‌ها و احتمال سقوط درختان، ذوب برف و ریزش سنگ وجود دارد.

این مسؤول اضافه کرد: باتوجه به این وضعیت توصیه ما بر احتیاط در تردد جاده‏‌های کوهستانی، پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات است.

رضوی به نفوذ سامانه سرد بارشی از چهارشنبه شب و به‌ویژه پنج‏‌شنبه، بیان کرد: با نفوذ این سامانه شاهد بارش باران،وزش بادگاهی شدید، کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات استان هستیم.

وی با اعلام اینکه این سامانه کل سطح استان را فرامی‌گیرد، یادآور شد: اثر مخاطره کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در جاده‌های کوهستانی و کولاک برف است که توصیه بر پرهیز از تردد جاده‌ای با توجه به احتمال انسداد محورهای کوهستانی به‌ویژه کندوان و هراز، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات استان است.

 /۸۶۰۳۴/ج

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.