پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزمایشگاه تشخیص کرونا در پژوهشکده پاستور آمل راه اندازی شد

0

محسن آسوری رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور شعبه شهرستان آمل در گفتو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در این پژوهشکده، نمونه‌های ارسالی آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی شهرستان‌های آمل و محمودآباد که پیش از این به مرکز استان ارسال می‌شد، در پژوهشکده پاستور قابل انجام شد.

آسوری، زمان اعلام نمونه‌های بررسی شده در آزمایشگاه تشخیص کرونا پژوهشکده انستیتو پاستور آمل را حداقل یک روز اعلام کرد و افزود: در کمتر از یک ماه گذشته و پیش از راه اندازی رسمی این آزمایشگاه، بیش از دو هزار و ۹۹ آزمایش مولکولی برای تشخیص کرونا در پژوهشکده شمال انجام شد.

رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور شعبه شهرستان آمل ادامه داد: با توجه به شیوع بالای ابتلاء به کرونا در شهرستان آمل و کل مازندران و نیاز جدی به تشخیص سریع‌تر موارد آلوده سرپایی وبستری آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران، علاوه بر تشخیص واعلام سریع‌تر علائم مشکوک، باعث صرفه جویی در هزینه‌های ارسال نمونه‌ها به مرکز استان خوهد شد.

آسوری اضافه کرد: با وجود آنکه در چند ماه گذشته به علت ابتلاء ۴ نفر از کارکنان این مجموعه به کرونا فعالیت انسان دوستانه کارکنان و محققان پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور شعبه شهرستان آمل در راستای تشخیص به موقع نمونه‌های ارسالی بی وقفه ادامه دارد.

پژوهشکده انستیتو پاستور شعبه آمل تنها پژوهشکده استان‌های شمالی کشور اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و سمنان است که در ۶ بخش حوزه پژوهش، تولید، ارائه خدمات تشخیصی تخصصی، آموزشی، مرکز رشد و رایانش زیستی فعالیت می‌کند.

کد خبر 4992061
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.