پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادی ۶۲ نفر از زندان‌های مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در جریان بازدید از زندان ساری به همراه معاون قضایی در امور زندانیان، دادستان مرکز استان، در جریان درخواست‌ها و مشکلات زندانیان قرار گرفت. 

وی اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری و حبس‌زدایی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها دستگاه قضایی استان در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه‌های تحولی قوه قضائیه  است و ما در بازدیدهای مستمری که از زندان‌های سراسر استان داریم، پیگیر این سیاست و اجرایی کردن آن هستیم.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در بازدیدهای امروز مسؤولان قضایی از زندان‌های سراسر استان ۶۲ زندانی واجد شرایط آزاد و به ۵۸۰ نفر مرخصی داده شد.

این مسؤول بیان کرد: قضات در بازدید‌های خود از زندان متناسب با دستورالعمل‌های صادره، برای زندانیان واجد شرایط، فراهم سازی مقدمات آزادی آنان را مد نظر قرار می‌دهند.

اکبری خاطرنشان کرد: هدف دیگر ما از بازدیدها تقویت روحیه زندانیان به‌ویژه زندانیان جرایم غیرعمد و جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق آنان است. 

وی تأکید کرد: این بازدید‌ها به منظور دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مشکلات مددجویان انجام می‌شود تا زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات ارتباط بگیرند و مشکلات‌شان را بیان کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران در پایان گفت: همچنین در این دیدار‌ها برای برخی از پرونده‌ها که نیاز به بررسی و پیگیری در محاکم قضایی دارد دستور پیگیری داده می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.