پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادی ۳۶ مددجوی زندانی در قائمشهر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیین آزادی زندانیان بعدازظهر امروز با آزادی ۳۶ نفر از مددجویان شهرستان قائمشهر برگزار و به ۹۰ زندانی دیگر مرخصی اعطا شد.

این مراسم باحضور حجت‌الاسلام اکبری رئیس‌کل دادگستری استان به همراه معاونان قضائی دادگستری استان، مسوولان و قضات حوزه قضائی شهرستان قائمشهر و مدیرکل زندان‌های استان برگزار و از بندهای مختلف زندان قائمشهر بازدید و با دیدار چهره به چهره با مددجویان و استماع مشکلات آنها، دستورات مقتضی را جهت بررسی صادر کردند.

همچنین در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم مدنظر، طرح اشتغال‌زایی زندان قائمشهر در مساحتی به وسعت یک‌هزار مترمربع کلنگ‌زنی شد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران در بند نسوان زندان قائمشهر نیز حضور یافته و با گفت‌وگو با مددجویان و استماع مشکلات آنها، دستورات لازم را صادر کرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران در حاشیه بازدید از زندان قائمشهر، اظهار کرد: با اقدام شایسته همکاران قضائی شهرستان قائمشهر و کمک خیران، ۳۶ نفر از محکومان مالی و غیرمالی که به لحاظ عجز از رد مال در زندان محبوس بودند، امروز از زندان آزاد شدند و به کانون خانواده خود بازگشتند.

وی افزود: با بررسی‌های مسوولان حوزه قضائی قائمشهر، افراد واجد شرایط اعطای مرخصی در این زندان نیز مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته و ۹۰ نفر در این زمینه به مرخصی رفتند.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان کرد: هم در آموزه‌های دینی و هم در قانون بر توجه به حقوق زندانیان تاکید شده‌ و باید شرایط لازم برای دادرسی عادلانه به بهترین شکل ممکن برای مددجویان فراهم شود.

اکبری با تاکید بر اینکه درصورت امکان باید از مجازات حبس و معرفی فرد به زندان اجتناب شود، خاطرنشان کرد: زندان جای افرادی است که مردم از آزادی و حضور آنها در جامعه متضرر شده و نظم امنیت جامعه را مختل کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.