پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادی ۱۸۲ نفر از زندانیان غیر عمد مازندران در سال گذشته

0

رئیس کل دادگستری مازندران از آزادی ۱۸۲ نفر از زندانیان غیر عمد استان طی سال ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد با اشاره به نقش و جایگاه ستاد دیه و حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد به منظور موفقیت در تحقق سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و رهایی زندانیان نیازمند، بر لزوم حمایت از فعالیت‌های این ستاد مردمی و اخذ مشارکت‌ها و مساعدت خیرین تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اعتبار مصوبه چهار بانک عامل صادرات، تجارت، ملی و ملت برای آزادی زندانیان غیر عمد در سال گذشته به میزان ۶۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: مبلغ پنج میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه کشور و اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ۵۱۰ میلیون ۸۵۰ هزار ریال تسهیلات بلاعوض از محل منابع استانی در سال ۹۷ برای آزادی محکومین جرایم غیرعمد در نظر گرفته شد.

رئیس ستاد دیه استان مازندران ادامه داد: در این راستا از محل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی ۱۷ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال تسهیلات بدون بهره پرداخت شده است که به واسطه این هزینه‌ها تعداد ۱۸۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

تقوی‌فرد با اشاره به اینکه افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها زیبنده جامعه اسلامی نیست، تصریح کرد: ستاد دیه در صورت افزایش توانمندی مالی و ارتقای شاخص‌های جذب مشارکت‌های مردمی قادر خواهد بود با افزایش سرعت عمل، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان نیازمند را فراهم کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.