پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادسازی 94 درصد از اراضی ساحلی چالوس

0

دادستان چالوس گفت: از مجموع ۱۶ کیلومتر اراضی ساحلی چالوس بیش از 15 کیلومتر یعنی 94 درصد آزاد شد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، شهرام شیخ عباسی در نشست خبری خود با جمعی از اعضای انجمن صنفی خبرنگاران غرب مازندران،  آزاد سازی سواحل را از مهم ترین دستاوردهای این شهرستان برشمرد و افزود: از مجموع ۱۶ کیلومتر اراضی ساحلی چالوس بیش از  ۱۵ کیلومتر یعنی 94 درصد آزاد شد که حاصل زحمات دستگاه قضا، منابع طبیعی چالوس و حمایت فرماندار و شهرداری بوده است.

دادستان چالوس با اشاره به رفع تصرف 126 هکتار از اراضی ملی تصریح کرد: این میزان در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ اجرا شد.

وی، تغییر کاربری را یکی از مهم ترین دغدغه های دستگاه قضا و جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: تاکنون ۶۳۲ هزار و ۴۲۲ متر مربع در راستای تبصره دو ماده ۱۰ قانون اصلاح حفظ کاربری اعاده و به وضع سابق بازگشته است.

شیخ عباسی متذکر شد: از حیث فراوانی جرایم در سطح شهرستان چالوس، سرقت، ضرب و جرح، توهین، تهدید و نگهداری مواد مخدر به ترتیب قرار دارند و بر همین اساس جعرافیای جرم و نقاط آلوده مورد بررسی قرار گرفته و بر مبنای آن تصمیماتی برای کاهش جرایم صورت می گیرد.

دادستان چالوس بازگشت کشتارگاه این شهر را یکی از نقاط قوت دانست و یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته به نقطه ای رسیدیم که برخی از قسمت های کشتارگاه اصلاح شد، دستگاه تصفیه و پیش سردگن نصب و ساعات کشتار جهت رفاه شهروندان تغییر کرد و امروز دیگر خونابه و فاصلاب وارد رودخانه نمی شود و تا 90 درصد رضایت دستگاه قضا جلب شده است.

شیخ عباسی با اشاره به این که وضعیت زیست محیطی دو رودخانه چالوس و سردآبرود با جلسات متعدد و بررسی های زیادی که انجام شد تا حد زیادی مطلوب شده است یادآورشد: رودخانه چالوس تنها به دلیل وجود چند کارخانه شن و ماسه در بالادست در برخی ماه ها آلوده می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت شناگاه های چالوس با بررسی و آزمایشات شبکه بهداشت تا حد قابل قبولی برای شنا مناسب است اظهار کرد: وضعیت محل دفع و دفن زباله “پلهم کتی” تا حد زیادی نگران کننده بود و به شهرداری تا پایان شهریور مهلت داده شده است که به تعهدات خود در مورد استانداردسازی محل دفن زباله اقدام کند تا بیش از این آلودگی نداشته باشد.

مهران ولی پور، رئیس دادگستری چالوس نیز در این نشست  با بیان این که دادگستری چالوس یکی از دادگستری‌های مهم استان و کشور به جهت موقعیت خاص این شهرستان است، اظهار کرد:دادگستری شهرستان چالوس به دلیل واقع شدن در موقعیت جعرافیایی و گردشگری خاصی که دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس دادگستری چالوس از  ورود حدود ۲۳ هزار فقره پرونده در دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف  در سال 96 خبر داد و گفت:سال گذشته  حدود ۵۰۰ فقره پرونده ورودی طلاق بود و به همین تعداد هم رای صادر شد که در مقایسه با سال 95 تفاوت آن چنانی نداشته است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.