پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آرامش خاطر کشاورزان مازنی در فروش تضمینی گندم و کلزا

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، آمار پرداختی شرکت غله منطقه ۲ کشور مستقر در مازندران نشان می‌دهد که مطالبات گندمکاران و کلزا کاران تقریباً به روز شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که تا کنون برای خرید امسال ۲ محصول استراتژیک گندم و کلزا و تسویه با کشاورزان حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشاوران مازندران پرداخت شده است.

خرید تضمینی کلزا از اردیبهشت و خرید گندم از خرداد امسال در حدود ۳۰ مرکز خرید شرکت غله مازندران در حال انجام است.
سید محمد جعفری افزود: از این میزان بیش از ۵۲۲ میلیارد ریال به گندمکاران و ۶۷۳ میلیارد ریال از طریق سامانه خرید تضمینی بانک عامل بابت تحویل کلزا به کشاورزان مازندران پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با بیان اینکه تا کنون حدود ۳۰ هزار تن گندم و ۲۲ هزار تن کلزا از کشاورزان مازندران خریداری شده است، اضافه کرد: کشاورزانی که محصول خود را تا سی ام خرداد تحویل مراکز خرید شرکت غله دادند وجه گندم و کلزا خود را دریافت کردند.

بر اساس آمار جهاد کشاورزی مازندران سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری ۵۱ هزار هکتار بوده است و قیمت خرید تضمینی گندم امسال ۱۷ هزار ریال برای هر کیلوگرم است.

سال گذشته ۸۹ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان مازندران به صورت تضمینی خریداری شد ولی پیش بینی شده که امسال این رقم تا ۱۲۰ هزار تن برسد.

قیمت خرید تضمینی کلزا نیز با تصمیم شورای اقتصاد امسال با افزایش ۵۵۰ تومانی در هر کیلوگرم نسبت به سال گذشته به سه هزار و ۴۳۹ تومان افزایش داده رسیده است.

در سال زراعی جاری حدود ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های استان مازندران زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت.

سال گذشته کشاورزان استان مازندران ۳۱ هزار و ۶۰۰ تن کلزا به ارزش ۸۶ میلیارد تومان تحویل مراکز خرید دادند و پیش بینی شده امسال این رقم به بالای ۴۰ هزار تن برسد.

۶۹۹۰/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.