پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آخرین وضعیت پروژه انتقال گاز دامغان-کیاسر-نکا

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از مازندمجلس، مهندس رسول داودی نژاد با بیان اینکه منطقه 9 یکی از مناطق ده گانه شرکت انتقال گاز کشور است، گفت: این شرکت وظیفه انتقال گاز به استان های شمالی کشور (مازندران، گیلان و گلستان) را بر عهده دارد که شامل 5 ایستگاه تقویت فشار و سه مرکز بهره برداری است و وظیفه نگهداری و تعمیرات خط را به عهده دارد.

وی، درباره آخربن وضعیت پروژه انتقال گاز دامغان-کیاسر-نکار، بیان کرد: در نیمه نخست سال 96 حدود 150 کیلومتر از این خط اجرا خواهد شد که با احداث خط دامغان- کیاسر- نکا حدود 20 میلیون لیتر مکعب گاز در روز به استان های شمالی کشور اضافه خواهد شد و مشکلات آتی گاز استان را مرتفع خواهد کرد.

مدیر منطقه 9 انتقال عملیات گاز کشور، با ارائه آماری، افزود: این پروژه در مسیرسازی حدودا 99.8 درصد پروژه پیشرفت داشته است، در حفاری کانال حدود 88.5 درصد، در ریسه گذاری 99.8 درصد، خمکاری و جوشکاری 96.6 درصد، رادیوگرافی 95.5 درصد و عایق کاری سر جوش ها 85.8 درصد پیشرفت داشته است.

داودی نژاد، با اشاره به عدم قطعی گاز شمال کشور در سال گذشته (95) اظهار کرد:  معمولا در شرایط بحرانی و سرما ترکمنستان گاز ایران را قطع و استان های شمالی را با مشکل مواجه می کرد و در قبال آن امتیازاتی دریافت می کرد اما در سال گذشته دولت تدبیر، تصمیم گرفت که هیچ امتیازی به آن ها در صورت قطعی گاز ایران ندهد و نداد.

وی، تصریح کرد: اقداماتی که سال گذشته برای پیشگیری از مشکل قطعی گاز انجام داده ایم، در غرب مازندران افزایش میزان انتقال گاز از ایستگاه تقویت فشاز گاز رامسر از 15 میلیون مکعب به 18 میلیون مکعب، تغییرات در ستینگ کمپرسورها و … بوده است و توانستیم 3 میلیون متر مکعب گاز را در شرایط بحرانی به حجم گاز اضافه کنیم.

مدیر منطقه 9 انتقال عملیات گاز، ادامه داد:  در شرق هم ایستگاه گرگان را مورد تقویت قرار داده ایم و توانسته ایم 21 میلیون لیتر مکعب گاز را به استان گلستان و مازندران انتقال دهیم که مجموعه این عوامل و مدیریت مصرفی که در استان صورت گرفت موجب شد که علیرغم قطعی گاز ایران توسط ترکمستان، در شمال کشور شاهد قطعی گاز نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.