پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آخرین وضعیت تیم امداد و نجات در کوهستان علم کوه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دو تن از کوهنوردان تهرانی به نام‌های عباس کلهر ( مربی برف) و حامد شاه‌حسینی (راهنمای سنگ) طی برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده قرار بود سه‌شنبه ۲۱ دی ماه امسال قله علم کوه را از مسیر گرده آلمان‌ها صعود کنند که به‌دلیل سرمای شدید زمین‌گیر شدند و تلاش امدادگران برای نجات آنها بی‌نتیجه ماند و هر دو نفر جان خود را از دست دادند.

یک گروه پزشکی و تخصصی کوهستان ایران از ساعات ابتدایی صبح روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه امسال خبر گرفتار شدن ۲ تن از کوهنوردان تهرانی به نام‌های عباس کلهر ( مربی برف) و حامد شاه‌حسینی (راهنمای سنگ) در منطقه گرده آلمان‌ها و زیرسنگ سماور را دریافت کردند که به‌دلیل سرمای شدید و یخ‌زدگی یکی از کوهنوردان جهت صعود به دیواره و صخره گرده آلمان‌ها در منطقه خرسان در تماس با جمعیت هلال‌احمر درخواست امدادرسانی کردند.

با همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ابتدا قرار بر اعزام تیمی در عصر روز چهارشنبه بود که با هماهنگی‌های انجام شده بین کمیته جست‌وجو و نجات فدراسیون و همچنین امداد کوهستان سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، یک فروند بالگرد با پرواز به منطقه علم‌کوه در قالب یک تیم ۶ نفره از امدادگران کوهستان فدراسیون و هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

براساس اعلام انجمن پزشکی فدراسیون کوهنوردی،کوهنوردانی که قصد صعود به علم کوه در استان مازندران را داشتند، در نزدیکی قله دچار حادثه شدند و در حالی‌که امروز امدادگران برای نجات آنها با هلی کوپتر به منطقه اعزام شده بودند.
 

محمود قاسمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران در ارتباط با آخرین وضعیت امدادگران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: پیرو عملیات حادثه کوهنوردان در قله علم کوه در شهرستان کلاردشت مازندران؛  تیم ۳ نفره جست‌وجو و نجات در جان‌پناه خرسان مستقر شد.

وی گفت: با توجه به برودت بالای هوا و طوفانی بودن منطقه که امکان فرود تیم اعزامی به سمت دامنه را نداشته، ارتباط تلفن ماهواره‌ای سازمان امداد با افراد اعزامی برقرار شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران علاوه بر اعلام صحت سلامتی تیم در این ارتباط ماهواره‌ای، اعلام شد منتظر تثبیت وضعیت جوی به‌منظور فرود بالگرد در منطقه و انتقال تیم هستند.

 

 

 /۸۶۰۳۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.