پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آتش سوزی یک دستگاه نیسان در جاده فرعی روستای کرسام+تصاویر

روزجمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ یک خوروی نیسان در جاده فرعی روستای کرسام دچار آتش سوزی شد.

5

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، عباسعلی نجفی از روستای کرسام، روز جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ یک خودروی نیسان حامل حدود ۲۵۰ عدد آجر سفال در جاده فرعی کرسام دچار آتش سوزی شد. این خودرو که از کیلومتر دو جاده روستایی و از سر بالایی بعد از مکانی که به آبشار اوجرجری معروف است در حال تردد بود، راننده متوجه زبانه آتش در سمت راست خودرو گردید و سعی کرد خودرو را به سمت دیواره راست جاده متوقف کند و بعداز آن تلاشش برای مهار حریق کارساز نشد و حتی استفاده از کپسول آتش نشانی نیز فایده ای نداشت، چون پارگی شیلنگ گاز باعث شعله ور شدن زبانه های آتش می گشت. بعداز تمام شدم گاز منبع خودرو، آتش سوزی سیم کشی های خودرو زبانه های آتش را به داخل کابین خودرو کشاند و به طور کامل نیمه ی جلوی خودرو سوخت و اهالی محل نیز نتوانستند به خودرو نزدیک شوند و کمکی کنند، چرا که همواره بیم انفجار منبع بنزین باعث شد تا از خودرو فاصله بگیرند.

 

لازم به ذکر است که تماس با ۱۱۰ و ۱۲۵ نیز انجام شد اما خودروی آتش نشانی دیرتر از انتظار در محل حادثه حاضر شد.

خبرنگار ما اعلام کرد: وقتی به محل حادثه رسیدم که زبانه های آتش از موتور خودرو فروکش کرده و در حوالی درپوش منبع بنزین و قسمت تحتانی آن شعله داشت که حاضرین ابراز داشتند جهت جلوگیری از خطرات احتمالی انفجار باید منتظر خودروی آتش نشانی ماند. لذاتماسی با آقایان حاج محمد آهنگری و آقای خلیل جهان آرا تماس گرفتم که پیگیر قضیه شوند تا انفجار منجر به آتش سوزی جنگل نگردد که بعد از دقایقی آقای جهان آرا تماس گرفت که خودرو آتش نشانی تا عبور محل کرسام آمده و برگشته و ما خواهش نمودیم دوباره برگردد و حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد خودرو آتش نشانی رسید و خودروی کاملا سوخته را با کپسول و فشار آب از آتش پاکسازی کردند.

 

ضمن اینکه از تلاش آقای رجب عرب و اعضای محترم شورای شهر کیاسر آقایان جهان آرای و آهنگری سپاسگزاری می نماییم نظر مسئولین محترم را به چالش های تهدید منطقه مورد تاکید قرار می دهیم. اگر راننده به موقع خودرو را کنترل نمی کرد و اگر حرارت و تصادم به دیواره جاده مانع باز شدن درب خودرو می شد و راننده و مسافرش در آتش می سوختند چگونه می توانستیم مرهر بر زخم اهالی منطقه بگذاریم؟؟؟ تصادف های پر تعداد در جاده حادثه خیز ساری – کیاسر که هر ماه و هر هفته قربانی می گیرد و به جاده مرگ مشهور شده شاید ما را از حادثه هایی این چنین غافل کرده و به نوعی برایمان عادی شده است! حادثه فقط در جاده اصلی خطرساز نیست بلکه در جاده های فرعی نیز خطر در کمین است!!

 

لازم به ذکر است طرح آسفالت جاده های فرعی و راه های روستایی منطقه جاده کرسام از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفته و حتی سه بار مراحل زیرسازی نیز انجام گرفته ولی هیچ گاه به مراحل پایانی نرسیده است و در عین اینکه موضوع بارها به نماینده محترم مجلس و مسئولین محترم بخش و اداره کل راه و ترابری انعکاس داده شده است ولی به دلایلی پیگیری های لازم انجام نشده است و از نظر میزان سختی راه و طول مسیر جاده کرسام از دشوارترین مسیر های ارتباطی می باشد و باتوجه به اینکه جاده کرسام به عنوان مرکز ارتباطی ۴ روستای شویلاشت می باشد توجه لازم به آن مبذول نگردیده است. سربالایی های جاده فرعی و کف نامناسب و سنگ و ماسه معلق جاده تردد را برای خودروها بسیار دشوار ساخته به طوری که مجهزترین خودرو ها با بالا رفتن دمای موتور و داغ شدن مواجه می گردند.

 

از مسئولین محترم خواهش داریم جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی برای اموال مردم و جان مردم و آسایش و آرامش مردم منطقه محروم چهاردانگه پیگیری های زیر بنایی نمایند.

 

atash-soozi-1

atash-soozi-2

atash-soozi-3

atash-soozi-4

 

5 نظرات
  1. رضا یزدانی - مدیرآتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کیاسر می گوید

    با عرض سلام و احترام خدمت اهالی گرانقدر چهاردانگه
    نظر به مطالب درج شده در خبر مذکور باید بعرض برسانم در لحظه تماس همکاران آتش نشانی ساری با اینجانب، تیم عملیاتی آتش نشانی کیاسر بلافاصله به محل حادثه بر اساس آدرسی که از آتش نشانی ساری دریافت نمودیم (جاده اصلی کیاسر به ساری – عبور روستای کرسام)ا عزام گردید. ولیکن متأسفانه هیچگونه آتش سوزی مشاهده نگردید. همکارانم حتی تا عبور روستای سادات محله و حاجیکلا هم رفتند ولیکن مورد حادثه را نیافتند. به همین سبب با توجه به اینکه آتش نشانی کیاسر فقط دارای همین یکدستگاه خودروی آتش نشانی بوده و امکانات دیگری در اختیار ندارد بالاجبار اقدام به بازگشت نمودند. در طی تماس آقای جهان آرای عضو محترم شورای شهر مجدداً خودرو را به آدرس جدید گسیل داشتیم.
    لازمست به دوستان یادآور شوم آتش نشانی ها هیچ وظیفه قانونی برای خدمات در بیرون از حوزه های شهری ندارند ولیکن آتش نشانی کیاسر به سبب آنچه وظیفه انسانی و اخلاقی می باشد اقدام به عملیات در حوزه برون شهری می نماید. یادمان باشد شهر کیاسر تنها دارای یکدستگاه خودروی اطفای حریق است و مأموران جان بر کف آتش نشانی می بایست با همین امکانات حداقلی جوابگوی بیش از ۱۰۰ روستا در منطقه باشند. امیدواریم عزیزان قدری با نگاه منصفانه به وضعیت آتش نشانی بنگرند.
    با تشکر و احترام مجدد.

    …………………………………………………………………………

    پاسخ سایت چهاردانگه: با سپاس از جناب رضا یزدانی مدیر محترم آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کیاسر که توضیحات کافی برای افکار عمومی ارسال کردند.
    نیاز است دوباره یادآوری شود همانگونه که در بند نخست متن خبر نیز آمده، خودروی نیسان «در جاده فرعی کرسام دچار آتش سوزی شد» و ماشین آتش نشانی در جاده اصلی به دنبال محل حادثه می گشت.
    باید از اهالی محترم چهاردانگه بخواهیم تا در هنگام درخواست کمک از نیروهای امدادرسان (اورژانس، پلیس، هلال احمر، آتش نشانی و ….)، نشانی دقیق محل پیشامد گفته شود و اپراتور آتش نشانی نیز روی دریافت دقیق نشانی تاکید کند. زیرا در زمان هر پیشامد ناگوار و درخواست کمک از امدادگران، فردی که کمک میخواهد دچار آشفتگی و دسپاچگی بوده و روی گفته هایش تمرکز لازم ندارد.

  2. آهنگري می گوید

    به نام خدا _ با توجه به بعد مسافت و ضرورت اقدام سریع در حوادثی مثل آتش سوزی ایجاد ایستگاههای آتش نشانی در چند نقطه از جاده ساری کیاسر ضروری است ، اگر شهرهای دیگر استان را نگاه کنیم چون شهرها به هم نزدیک هستند می توان سریع تر اقدام کرد ، اما بعد از شهر ساری تقریباً تا هفتاد کیلومتری و از ْآنجا به بعد هم تا هفتاد کیلومتر دیگر و شاید بیشتر امکانات آتش نشانی وجود ندارد از فرماندار محترم تقاضا می شود این موضوع را بررسی و با تدابیر ارزشمند خود حل نمایند.

  3. مهدی عطایی نژاد می گوید

    اقای یزدانی.بهتر نیست از رانندگانی جهت رانندگی ماشین اتشنشانی استفاده کنید که کاملا روستاهای چهاردانگه را بلد باشد؟پرسنل شما بعد از سه ساعت سر حادثه ی اتش سوزی حاضر میشود چرا که عبور روستای کرسام رو بلد نبود.این فاجعه است.مگر شما در سال چند ماموریت انجام میدهید؟باید راننده تمام راه روستایی رو بلد باشه.باهاش کار کنید تا اون پولی که برای زن و بچه تون میبرید حلال باشه.وظیفه ی سازمانی شماست در هر نقطه از چهار دانگه اتش سوزی شد شما حاضر باشید.باید فوری این کارو انجام دهید.

  4. مهدی عطایی نژاد می گوید

    مگر در شهر کیاسر چند بار آتش سوزی و یا عملیات امداد و نجات اتفاق میافتد که شما با یک فرار به جلوی ناشیانه ادعا میکنید فقط برای شهر کیاسر عملیات انجام میدهید؟ بارها و بارها کامیون های آتش نشانی ساری به روستاهای حومه ی ساری اعزام شده اند و عملیات انجام دادند. آقای یزدانی شما باید تمام روستاهای چهاردانگه، تمام راه های جنگلی چهاردانگه، تمام پرسل های جنگلی و تمام شوراهای روستا ها را بشناسید و به پرسنل خود هم انتقال دهید. باید با مردم منطقه و در میان مردم منطقه باشید. وقتی ماشین آتش نشانی سه ساعت بعد سر حادثه میرسد این جرات رو داشته باشین و از مردم منطقه به خاطر کوتاهی در کار عذرخواهی کنید و قول دهید برای بهبود اوضاع تلاش میکنید.

  5. اتابک می گوید

    با درود. جناب آقای یزدانی
    در موقع حریق در جادها و اتوبانها، سازمان آتش نشانی به نزدیکترین ایستگاه اطلاع رسانی میکند و این جمله شما که هیچ وظیفه ای در قبال حادثه در بیرون شهر ندارید منطقی نمیباشد. در پی این اظهار نظر آقای یزدانی، بنده با معاون سابق آتش نشانی تهران که استاد بنده در گذراندن دوره حرفه ای آتش نشانی بوده تماس گرفته و ایشان هم این جمله را فرمودند که «نزدیکترین آتش نشانی باید به محل اعزام شود و در صورت گسترش حریق فرمانده آتش نشانی از سازمان درخواست نیروی کمکی میکند».
    جناب آقای انتظاری شهردار محترم شهر کیاسر لطفا چند نفر از بچه های کیاسر را برای گذراندن دورهای آتش نشانی به مراکز آتش نشانی معرفی کنید و بعد از گذراندن دوره، آنها را به استخدام شهرداری در آورید.
    و در انتها از همه همشهریان گلم و چهاردانگه ایهای عزیز! دوستان یک کپسول سه کیلویی پودر و گاز قیمتی نداره. آن راخریداری کنید و در خودرو قرار دهید. به خدا در بعضی مواقع همین کپسول سه کیلویی جان هموطنان ما را نجات میدهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.