پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آبندان‌های مازندران به میزبانی گردشگری کشورهای اکو اضافه می‌شوند

0

مهران حسنی روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اهداف و زیرساخت های مازندران برای میزبانی از پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ کشورهای اکو گردشگری آبی است که در اولویت دبیرخانه ساری ۲۰۲۲ اضافه شدند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۰۹ قطعه از حدود ۸۰۰ آبندان مازندران برای گردشگری آبی شناسایی و ساماندهی شدند که قرار است وارد فاز گردشگری شوند.

معاون گردشگری مازندران با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ آبندان در کمیته ساماندهی آبندان ها با حضور دستگاه های متولی بررسی و تایید شدند، افزود: قرار است کمیته مذکور در زمانی کوتاه باقی آبندان ها را نیز بررسی و برای سرمایه گذاری اماده سازی کند.

حسنی همکاری آب منطقه ای ، منابع طبیعی ، محیط زیست و مجموعه های دیگر با گردشگری را مناسب توصیف کرد و گفت: خوشبخانه نگاهی تعامل‌گرا میان ما و متولیان آبندان ها وجود دارد.

هدف گردشگری است نه پارک سازی

معاون گردشگری مازندران هدف از ورود گردشگری به ابندان ها را ایجاد مجموعه های گردشگری عنوان کرد و گفت: منظور ما از گردشگری ایجاد بستری برای درامدزایی است و نه محیطی پارک مانند.

حسنی در تعریف گردشگری اظهار داشت: گردشگری یعنی ایجاد درآمد و اشتغال پایدار، زیرا آنچه در حال حاضر در آبندان های مازندران به عنوان گردشگری ایجاد شده صرفا مجموعه ای رایگان است که اصلا با اهداف گردشگری همخوانی ندارد. 

وی با اشاره به اینکه آبندان ها از بزرگ ترین ظرفیت ها برای بهره مندی از گردشگری آبی است، ادامه داد: هدف ما ایجاد مجموعه های گردشگری شامل مجموعه های تفریحی ، سرگرمی ، واحد های پذیرایی و اسکله های تفریحی است. 

به گفته او هدف گردشگری آبندان ها استفاده از تمامی ظرفیت در یک مجموعه کامل است که تاکنون در استان نظیر نداشته است و برای این منظور تمامی سرمایه گذاران اعتبارسنجی و راستی ازمایی خواهند شد.

اولویت با تعاونی های روستایی

معاون گردشگری مازندران با بیان اینکه هنوز وارد فاز سرمایه گذاری نشدیم، ادامه داد: با وجود اینکه تقریبا تمامی آبندان‌های مازندران در مناطق روستایی قرار دارند ، اولویت اصلی ما برای جلب سرمایه گذاری استفاده از تعاونی های روستایی می باشد.

حسینی هدف از این اولویت برخورداری مردم روستایی از منابع و منافع گردشگری داشته های روستا است تا از این طریق بتوانیم اقتصاد روستایی را نیز تقویت کنیم.

وی افزود: در صورت فقدان سرمایه گذار محلی و تعاونی های روستایی ، از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه دعوت خواهیم کرد.

معاون گردشگری مازندران گفت: پیش بینی می شود برای هر قطعه آبندان با ایجاد مجموعه های گردشگری حدود ۳۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.

حسنی تاکید کرد که قصد داریم تا پیش از آغاز رویداد ساری ۲۰۲۲ گردشگری آبندان ها را کلید بزنیم تا نواقص و مشکلات آن در عمل برطرف شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.