پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آئین کلنگ زنی محور کوهی خیل به جویبار به‌نام‌ سردار شهید سلیمانی برگزار شد

0

ایسنا/مازندران آئین کلنگ زنی محور کوهی خیل به جویبار به‌نام‌سردار شهید سلیمانی با حضور مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، اسد فرماندار جویبار، اعضای شورای شهر، رضیان نماینده مجلس و سایر مسئولین شهری و استانی انجام شد.

همت محمدنژاد شهردار جویبار پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه در مراسم کلنگ زنی محور کوهی خیل به جویبار که به‌نام‌ سردار شهید سلیمانی مزین شد، اظهار کرد: تعریض محور کوهی خیل به جویبار با همکاری شهرداری جویبار، شهرداری کوهی خیل  و اداره راهداری به‌صورت مشترک در حال انجام است.

وی با گرامیداشت یاد شهدا، امام (ره) و دهه مبارک فجر تصریح کرد: جویبار در ریل توسعه پیشرفت  بوده و در این راستا حرکت رو به رشدی خواهد داشت.

شهردار جویبار خاطرنشان کرد: در مدت ۵ ماهه حضور من به عنوان شهردار در شهر جویبار با هماهنگی شورای جویبار اتفاقات خوبی رقم خورده است بطوریکه از حدود ۵۰۰ کوچه و خیابان آسفالت نشده با توجه به ضعف شهرداری‌ها در مقوله بودجه تاکنون ۳۰ کوچه به هزینه‌ای بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیو ن ریال آسفالت شده است.

محمدنژاد ادامه داد: روند آسفالت در سال ۹۹ نیز ادامه دارد و در مقوله تفکیک زباله و پسماند نیز سوله‌ای قبل از عید افتتاح می‌شود.

وی گفت: میدان سپاه تا آزادگان به طول هزار و ۳۰۰ متر رفیوژ، تعریض و آسفالت با بودجه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد ریال که با حمایت  رییس سازمان برنامه بودجه انجام و ۳ میلیارد تومان نیز برای محور سردار سلیمانی در نظر گرفته شد که این پروژه به‌صورت رسمی کلنگ زنی و روشنایی رفیوژ آن در دستور کار قرار گرفته که از وسط ۴ بانده می‌شود و در سال آینده در هفته دولت این محور افتتاح خواهد شد.

شهردار جویبار با تاکید بر اینکه محور جویبار به کوهی خیل به دریا متصل می‌شود، افزود: اتمام این محور باعث ‌رضایت‌مندی مردم خواهد شد، برآورد این محور ۱۰ میلیارد ریال است که از معاون عمرانی خواستار حمایت هستیم.

محمدنژاد بیان کرد: افتتاح پروژه رفیوژ میانی، اجرای روشنایی خیابان بحر خزر و میدان آزادگان از دیگر برنامه‌های شهرداری جویبار بود و این پروژها با متراژ هزار و ۲۰۰ متر و اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان ‌کرد: این پروژه با هدف سامان دهی و بهبود عبور ومرور و کاهش تصادفات اجرا شد.

شهردار جویبار گفت: نقش حمایتی شورای شهر جویبار موجب تسریع در روند اجرای پروژه‌ها بوده است.

مهدی رازجویان  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز در این افتتاحیه با اشاره به اینکه پروژه‌های خوبی در شهرستان جویبار رقم خورده است، اظهار کرد:  شهرستان جویبار قابلیت کشاورزی و گردشگری زیادی دارد و از این رو پروژه‌ها باید در مسیر گردشگری و رونق این شهر بهره برد.

وی افزود: این پروژه‌ها باید در زمان بهره‌برداری اعلام شده به سرانجام برسد اما یکی از مهمترین خصایص این پروژه نام‌گذاری این پروژه به نام سردار سلیمانی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: همه ما یک قاسم سلیمانی هستیم و به همین جهت این بلوار به این نام  نامگذاری شد.

رازجویان همچنین در مورد اعتبار این پروژه خاطرنشان کرد: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اوراق به شهرداری جویبار و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای شهرداری کوهی خیل در نظر گرفته شده است و اعتبار کل پروژه  نیز ۱۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: پروژه توسط پیمانکار آغاز و پس از پیگیری‌های لازم انجام و تخصیص اعتبار محقق شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: حد فاصله بین دو شهر نیز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل پایانه‌ها انجام می‌شود تا اتصال دو شهر نیز محقق شود.

رازجویان در مورد زمان اتمام پروژه نیز یادآور شد: فاز یک این پروژه در هفته دولت سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.