پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۱ درصد مدیران مدارس مازندران عضو شبکه شاد شدند

0

علیرضا سعدی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پوشش تحصیلی برای دانش آموزان استان در فضای مجازی را تقریباً قابل توجه دانست و گفت: ۸۱ درصد مدیران مدارس عضو شبکه شاد شدند.

سعدی پور با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارشی از سوی والدین و خانواده‌ها درباره توقف تحصیلی دانش آموزان به دست ما نرسیده، گفت: برابر اعلام نظر ناظران وزارت آموزش و پرورش، استان مازندران از نظر استقبال معلمان، مدیران و دانش‌آموزان در سطح کشور جز سه استان برتر است.

سعدی‌پور در ادامه به مشکلات شبکه «شاد» پرداخت و خاطرنشان کرد: فقدان امکانات دسترسی برخی خانوارها به فضای مجازی از قبیل نداشتن موبایل هوشمند از جمله مشکلات است و خانواده‌ها می‌توانند از طریق کامپیوتر وارد شبکه شوند و اگر هم خانواده‌ای کامپیوتر نداشت می‌تواند از طریق تلویزیون و شبکه ۴ و همچنین شبکه آموزش، پیگیر درس‌های فرزندان خود باشند و لزوماً نیازی نیست فرزندان عزیز خانواده‌ها را برای خرید گوشی هوشمند تحت فشار قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درخصوص پشتیبانی از این شبکه نیز گفت: تیمی حرفه‌ای از بهترین‌های کشور وظیفه پشتیبانی از این شبکه را بر عهده دارند و خطاهایی که از روز نخست در اجرا با آن مواجه شده بودیم و گزارش می‌دادیم، در کمترین زمانی مرتفع شد و تلاش ما این است که اشکالات فنی احتمالی نیز در سریع‌ترین زمان شناسایی و رفع عیب شود.

وی در ادامه اظهارات خود نیز به دانش‌آموزان روستاهای دورافتاده و آموزگاران چندپایه پرداخت و گفت: آموزش و پرورش شرایط خاص این مناطق را نیز پیش‌بینی کرد و در آموزش مجازی، لاین اول آن برنامه ما شبکه شاد است، لاین دوم آن شبکه ۴ و سپس شبکه استانی و بعد از آن نیز شبکه رادیویی است و همه برنامه‌های درسی پخش رادیویی نیز دارد.

وی افزود: اما اگر در جایی از مناطق صعب‌العبور فرزندان عزیز به هیچکدام از این خدمات دسترسی نداشتند راهبران آموزشی وارد عمل می‌شوند تا مناطقی که امکان دسترسی به این خدمات را ندارند شناسایی و برای آنان بسته‌های آموزشی تهیه شود.

حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز در مازندران تحصیل می‌کنند.

کد خبر 4905175
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.