پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۷۰ بنای تاریخی در مازندران مرمت می شود

0

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی پیش بینی می‌شود حدود ۷۰ بنای تاریخی که در معرض بیشترین تخریب و آسیب قراردارد، اختصاص و کار مرمت آن نیز انجام شود.

فرزانه در عین حال با بیان اینکه برخی شهرهای استان ازجمله ساری و آمل دارای بیشترین بافت تاریخی وبا ارزش شهری برخوردار هستند، از شهرداران این شهرها نیز درخواست کرد که مشارکت جدی در حراست و تلاش برای احیای بافت‌های تاریخی در این شهرستان داشته و مشارکت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: امسال ۳۰ تاریخی استان که در لیست انتظار برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد، ثبت نهایی و به فهرست آثار تاریخی و ملی مازندران اضافه خواهد شد.

فرزانه افزود: از دوهزار و۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در مازندران تاکنون ۷۷۱ اثر باارزش تاریخی بالا تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد، که با پیگیری که در سطح سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شده، بسیار امیدوار و خوش بین هستیم که شمار آثار تاریخی ثبتی مازندران در فهرست آثار ملی کشور به حدود ۸۰۰ اثر افزایش یابد.

افزایش چندین برابری سفر گردشگر خارجی به مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، با اشاره به اینکه برخلاف تصورها که مازندران را فقط از نظر مواهبت طبیعی و گردشگری می‌بینند، افزود: مازندران یکی از استان‌های مهم و حتی برخوردار از نظر دارا بودن بناهای با ارزش و قدمت تاریخی کهن است.

فرزانه افزود: در تعطیلات نوروز امسال حدود ۶۶۹ هزار گردشگر خارجی از کشورهای مختلف جهان از بناهای تاریخی و موزه های مازندران بازدید کردند که در مقایسه با آمار ۱۲ گردشگر خارجی در نوروز سال ۹۷ افزایش چندین برابری داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.