پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵ برابر شدن تسهیلات پرداختی به واحدهای فناور و استارتاپ‌ها

0

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: پرداخت تسهیلات به واحدهای فناور و استارتاپ‌های تحت پوشش پارک در سال ۹۸ به ۵ برابر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، علی معتمدزادگان در نشست با واحدهای فناور مازندران با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای فناور و استارتاپ‌های تحت پوشش پارک در سال ۹۸ به ۵ برابر رسیده است، گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز و مشکلات اقتصادی واحدهای فناورانه و دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری ارائه تسهیلات و حمایت خود از واحدهای تحت پوشش را افزایش داد تا بخشی از این مشکلات را برای آنها کاهش دهد.

وی افزود: سقف پرداخت تسهیلات از اعتبارات داخلی پارک به واحدهای فناورانه و استارتاپ یک میلیارد ریال است که در صورت افزایش سطح تولید و اشتغال در این طرح‌ها، با معرفی واحدها به نهادهای حمایتی این واحدها می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه کمبود فضای فیزیکی برای استقرار کسب و کارهای نو و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه یکی از دغدغه‌های بزرگ پارک علم و فناوری است، تصریح کرد: در سال ۹۸ برنامه‌های خوبی برای افزایش فضای فیزیکی پارک در مازندران داریم که شامل خرید ساختمانی چهار طبقه در ساری برای شرکت‌های فناورانه و همچنین دریافت زمین از دانشگاه علوم کشاورزی ساری برای ایجاد پردیس اصلی پارک علم و فناوری می‌شود.

معتمدزادگان با اشاره به اینکه سال ۹۷ بودجه داخلی پارک علم و فناوری استان مازندران حدود ۶۰ میلیارد ریال بود که امسال به رغم شرایط بد اقتصادی کشور و دولت، رشد قابل توجهی داشته است، گفت: برای توسعه فضای فیزیکی با دانشگاه علوم کشاورزی به تفاهم رسیدیم و ۲ و نیم هکتار زمین به ما اختصاص داده شد که طرح جامع آن نیز تصویب و بودجه فاز اول هم دریافت شد.

وی افزود: پردیس ۶ هزار متر مربعی این مکان به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران از رشد ۱۰۱ درصدی اعتبارات پارک مازندران خبر داد و تصریح کرد: نگاه دولت به پارک جدی بوده و گسترش حمایت چه از لحاظ تسهیلاتی و چه از لحاظ ارائه خدمات تولید تا فروش، نشان از این دارد که دولت برای حرکت به سوی اقتصاد فناورانه در حال برداشتن قدم‌های جدی و مصمم است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.