پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰ نفر در رابطه با حریق مشکوک جنگل ها در کشور دستگیر شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباس نژاد عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران از قاچاق چوب به عنوان یک معضل به ویژه بعد از توقف بهره برداری از جنگل یاد کرد و گفت: عدم امکان واردات و بروز مشکل در این بخش و افزایش قیمت زمینه را برای قاچاق چوب بیشتر کرده است.

وی با اشاره به افزایش قاچاق چوب گفت: در برخورد با این معضل جدی هستیم و طی سه ماه گذشته حدود دو هزار پرونده در کشور تشکیل شده است.

عباس نژاد با تاکید بر برخورد بازدارنده با متخلفان و قاچاقچیان چوب گفت: مسئله حفاظت از منابعی طبیعی نیز در حال ساماندهی است اما مشکل موجود در شمال این است که نیروهای موجود آموزش زیادی ندارند و پس از توقف بهره برداری از جنگل باید آنان را در اختیار بگیریم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها درباره تأمین بالگرد اطفای حریق در جنگل‌های شمال گفت: برای دو ماه آینده برنامه ریزی می‌شود تا بالگرد اطفای حریق در شمال مستقر شود.

وی افزود: در سال جاری با توجه به افزایش پوشش و گسترده گیاهی و گرمای زیاد هوا، شاهد افزایش حریق در مناطق زاگرسی و جنوب هستیم و درصدی از آتش سوزی‌ها مشکوک و عمدی است که تاکنون ۴۰ نفر در رابطه با آتش سوزی‌ها در کشور دستگیر شدند.

کد خبر 4963570
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.