پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۷ تن انواع ماهی تاکنون در فریدونکنار صید شده است

0

ایسنا/مازندران مسئول نمایندگی شیلات فریدونکنار گفت: ۲۷ تن ماهی از گونه‌های مختلف تاکنون در این شهرستان صید شده است.

جعفر احسانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از ابتدای فصل صید امسال که در تاریخ ۲۰ مهر آغاز شد تاکنون در فریدونکنار به میزان ۲۷ تن ماهی از گونه‌های مختلف صید شده است، اظهار کرد: میزان صید ماهی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در فریدونکنار با یک درصد افزایش رو به رو شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده افزایش صید در بین ماهیان، مربوط به ماهی کپور بوده است، تصریح کرد: بنابر بررسی صورت گرفته صید ماهی کپور امسال افزایش چشمگیری داشته که در مجموع در مازندران به ۳۰ هزار درصد افزایش رسید.

مسئول نمایندگی شیلات فریدونکنار با بیان اینکه ماهیان استخوانی ازجمله ماهیان صید شده در فریدونکنار است، خاطرنشان کرد: ماهی سفید، کفال، کپور از جمله مهمترین گونه‌های موجود در دریای فریدونکنار هستند که در این بین ۸۰ درصد از ماهی سفید، ۱۰ درصد کفال و مابقی را سایر ماهیان تشکیل می‌دهند.

احسانی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال هم مانند سال گذشته حدود ۲۹۰ تن صید در فریدونکنار انجام شود، گفت: دو شرکت تعاونی پره ماهی در فریدونکنار فعالیت دارند که بیشتر صید آن‌ها ماهی سفید است که در بهمن ماه شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته ای دو بار بازدید از بازار ماهی فروشان صورت گرفته و قیمت‌های سازمان شیلات به ماهی‌فروشان برای فروش اعلام می‌شود، افزود: فریدونکنار دارای دو شرکت تعاونی پره ماهی و ۱۵۰ صیاد است که هر ساله از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین اقدام به صید ماهی از دریای خزر می‌کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.