پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۶ موقوفه در مازندران آزاد شد

0

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با اشاره به اهمیت حفظ حق و حقوق موقوفات افزود:  اوقاف مدافع حقیقی موقوفات است و در این مسیر برای احقاق حق و حقوق املاک وقفی از تمامی ظرفیت‌ها بهره‌گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی موقوفه‌خواران برای تصرف املاک وقفی اقدام به تجاوز حریم موقوفه می‌کنند و برخی نیز اجاره‌بها وقف را نمی‌پردازند، افزود: در این راستا اوقاف به‌عنوان مدافع موقوفات، فرد متصرف را دعوت به پرداخت حق و حقوق موقوفه می‌کند و در صورت تمکین نکردن مراحل احیای موقوفه از مسیر قانونی در مراجع قضائی پیگیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران وقف را یک مسئله شرعی و قانونی برشمرد و عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد موقوفات استان مربوط به حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه های محرم و صفر است و متصرفان غیرقانونی موقوفات در واقع اموال اهل بیت(ع) تصرف کردند.

وی با بیان اینکه اوقاف افتخار دارد به دستگاه اهل بیت خدمت‌رسانی کند، گفت: پرداخت حق و حقوق موقوفات در واقع عمل به نیت امینانه وقف است و مستاجران موقوفات نیز در اجرای این امر خیر شریک خواهند بود.

بیش از ۱۴ هزار موقوفه در استان مازندران وجود دارد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.