پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۵ نفر روز اول در مازندران برای نمایندگی مجلس داوطلب شدند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، نام نویسی داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه در سراسر کشور آغاز شد. دوره ثبت نام داوطلبان یک هفته است و تا ۱۶ آذر ادامه دارد. داوطلبان تا ساعت ۱۸ هر روز فرصت دارند با حضور در ستادهای تشکیل شده در حوزه های انتخابیه و یا وزارت کشور کار ثبت نام را انجام دهند.

حسین حسن نژاد یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی افرادی که روز نخست ثبت نام کردند، مرد هستند.

وی با اعلام این که هیچ یک از افراد ثبت نام شده سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را ندارند ، گفت: مدرک تحصیلی بیشتر این داوطلبان کارشناسی ارشد بود، ضمن این که داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای داوطلبانی که سابقه نمایندگی مجلس را ندارد، الزامی است.

حسن نژاد توضیح داد: تنها ایثارگران و افرادی که سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند با یک مدرک پایین تر از کارشناسی ارشد می توانند ثبت نام کنند، چون برابر قانون مدرک این افراد در صورت داشتن کارشناسی ، یک مدرک بالاتر ارزیابی می شود.

معاون استاندار مازندران همچنین گفت که آمار ثبت نام داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس در مازندران طی روز اول در مقایسه با مجلس دهم حدود حدود سه برابر شده است.

وی آمار ثبت نامی های روز نخست برای مجلس دهم را ۹ نفر اعلام کرد.

حسن نژاد همچنین بیشترین ثبت نامی را مربوط به حوزه انتخابیه بابل و کمترین را هم مربوط به حوزه انتخابیه نور و محمودآباد بود.

استان مازندران دارای ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

بابل ، قائمشهر و ساری سه حوزه انتخابیه در مازندران است که هر یک ۲ کرسی در مجلس دارند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.