پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰۶ هزار گردشگر خارجی به مازندران سفر کردند

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیف اله فرزانه پیش ازظهر یکشنبه در حاشیه جلسه گردشگری استان از اشتغال سه هزار و ۴۱۲ نفر در تأسیسات گردشگری استان در سال ۹۸ خبر داد و با اشاره به افتتاح هزار و ۲۷۶ مجموعه اقامتی، پذیرایی و تفریحی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ گفت: با افتتاح این مجموعه‌ها، ۳۴۱۲ نفر مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به بیش از ۱۵ هزار مورد بازدید از تأسیسات گردشگری درسطح استان گفت: تعداد سه هزار و ۹۵۲ واحد اقامتی، هتل، متل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی، خانه مسافر، تأسیسات ساحلی و پذیرایی و سایر تأسیسات دارای پروانه درسطح استان فعال بوده که نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: با توجه شیوع ویروس کرونا در کشور، از ابتدای سال ۹۸ تا پایان بهمن ماه ۷۶ میلیون و ۸۱۸ هزار ۹۸۷ نفرشب اقامت با میانگین ۴ شب و ۵ روز در استان اقامت داشتند که نسبت به سال ۹۷، حدود ۳۲ درصد رشد را شاهد بودیم.

فرزانه همچنین گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذر ماه، ۱۰۶ هزار و ۸۷۳ نفر گردشگر خارجی با میانگین ۴ شبانه روز در سطح استان مازندران اقامت داشتند که این میزان، رشد ۲۴ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به برگزاری ۵۰ دوره آموزشی گردشگری در سطح استان، گفت: بیش از دو هزار و ۹۰۰ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند که نسبت به سال ۹۷، ۵۳ درصد افزایش داشتیم.

وی همچنین از صدور ۶۵ پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی خبرداد و افزود: در مجموع ۱۸۶ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال بوده که نقش بسیار مهمی در مهاجرت معکوس و رونق گردشگری در روستاهای استان داشته است.

کد خبر 4904125
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.