پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰۰ اثر تاریخی مازندران ثبت ملی می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه سه شنبه شب در مراسم شب‌های فرهنگی آمل با بیان اینکه شب‌های فرهنگی در تمامی شهرهای استان در حال برگزاری است گفت: شهرستان آمل دارای عیار ملی و فرهنگی است و شب فرهنگی با شکوه خاصی در آن برگزار شده است.

وی افزود: اگر قرار است اشتغال و پاک داشته باشیم باید به گردشگری توجه کنیم و آنچه که پای گردشگر خارجی را به وطن باز می‌کند، تاریخ و موزه‌ها است.

وی با بیان اینکه سال قبل ۱۲ گردشگر خارجی در ایام نوروز به استان سفر کرده بود گفت: عید امسال ۶۶۹ گردشگر خارجی برای بازدید از موزه‌ها به استان سفر کرده‌اند واگر قرار است گردشگری به پرواز درآید، موزه‌ها و میراث فرهنگی، بال آن هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران یادآور شد: امسال حدود ۳۰ تا ۱۰۰ اثر تاریخی و میراثی در استان ثبت ملی می‌شود و از این تعداد سهم شهرستان آمل پنج اثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمل همواره مسیر و مقصد گردشگری است تصریح کرد: انتظار داریم بنای تاریخی با ضوابط میراث فرهنگی مرمت و احیا شود.

فرزانه یادآور شد: در شهرستان ساری چهار موزه به میراث فرهنگی واگذار می‌شود و این انتظار را در دیگر شهرها از جمله آمل داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.