پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گلایه روستائیان از ورود بی‌رویه مسافران نوروزی به گلورد

0

ایسنا/مازندران مبارزه با کرونا ویروس و شکست آن ممکن است زمان زیادی به‌ طول انجامد و ماندن در خانه برای مدت طولانی قطعاً ناخوشایند خواهد بود، امسال عید با سال‌های گذشته یک تفاوت اساسی دارد که کرونا ما را مجبور کرده است جمع‌های خانوادگی را کوچک کنیم و به افرادی که در یک خانه زندگی می‌کنند، محدود شویم.

امسال قرار نیست عید را کنار بزرگترهایمان و کنار مادربزرگ و پدربزرگ‌ها جشن بگیریم، امسال قرار است به خاطر سلامتی خودشان از آن‌ها دور باشیم و لذت و اشتیاق بودن در کنار آن‌ها را فدای سلامتی اطرافیان و در نهایت جامعه کنیم.

استان مازندران و مردمانش نیز برای شیوع پیدا نکردن این بیماری ناگزیر خانه نشینی و در خانه بمانیم را به خاطر سلامت بزرگ‌ترها نتخاب کردند اما هستند مسافران عزیزی که حتی به روستاهای کوچک مازندران سفر کرده و در کنار جنگل و رودخانه وقت‌شان را به تفریح می‌گذارنند.

روستای گلورد منطقه کلیجانرستاق یک روستای توریستی بوده که در فاصله ۱۸ کیلومتری شهرستان ساری واقع شده است و با توجه به اطلاع رسانی‌های مکرر از عدم ورود گردشگر و مسافر به این روستا اما اهالی روستا همچنان شاهد ورود این افراد از نقاط مختلف کشور بوده‌اند و که شرایط بحرانی را برای مردم روستا رقم زده است.

عید امسال مکالمه تلفنی را جایگزین دید و بازدیدهای حضوری کنیم

یکی از اهالی روستای گلورد گفت: عید نوروز امسال را برای مقابله با ویروس کرونا بهتر است از طریق مکالمه تلفنی جویای احوال همدیگر باشیم و از دید و بازدید های حضوری بپرهزیم.

حسین سعادت‌فر که خود کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی است در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا به علت سهل انگاری بعضی از افراد درحال گسترش است، اظهار کرد: یکی از راه‌های کنترل این ویروس قرنطینه کردن خودمان در منزل خواهد بود.

وی تصریح کرد: من به اتفاق اعضای خانواده‌ام الان به مدت یک ماه است که از طریق تلفن با پدر و مادر که در روستا زندگی می‌کنند، ارتباط برقرار می‌کنیم.

این کارشناس ارشد علوم ارتباطات در خصوص قرنطینه خانگی خاطرنشان کرد: ممکن است بنده ناقل ویروس باشم و با رفتن دید و بازدیدهای حضوری در روستای خودم این ویروس به فرد دیگری منتقل کنم و این آلودگی کل روستای ما را فرا گیرد بنابراین قرنطینه خانگی را برای حفظ سلام خودمان و بزرگ‌ترها انتخاب کردیم.

سعادت‌فر ادامه داد: اکثر بستگان و هم محلی‌ها و پدر و مادرم دارای کهولت سن و سابقه بیماری هستند، علی‌رغم میل باطنی دیدار با پدر و مادرم، دایی، خاله و عمو و دیگر بستگان را با توجه به دلتنگی زیادم به روزهای دیگری موکول کردم تا بعد از شکست ویروس کرونا با شاخه گل و شیرینی به دیدار این عزیزان بروم.

مسئول روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران گفت: متاسفانه یکی از ‌ای ما و اهالی محل حضور بعضی از مردم برای استفاده از جنگل و رودخانه است که  این امر باعث  انتقال ویروس از شهرهای دیگر به محل پاک روستا می‌شود.

وی افزود: از مسئولین محترم خواهش می‌کنم تدابیری اتخاذ کنند تا اطلاع ثانوی حضور افراد به عنوان گردشگر و استفاده از فضای جنگل و رودخانه و دیگر اماکن دیدنی در روستاها لغو شود.

این فرد اهل روستای گلورد می‌گوید:  یکی از کارهای آتش به اختیار همین است که خودمان برای حفظ و سلامتی اهالی محل و روستا فعلا از ورود گردشگر به محل جلوگیری کنیم تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن با کمک هم این ویروس را شکست دهیم.

مسئول روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: از زحمات دهیار روستا، رییس شورای محل و دیگر اعضای محترم شورا که در آبادانی و رفع مشکلات محل تلاش کرده و همچنان هم با سم پاشی و ریختن آهک در خیابان و کوچه‌های محل در حال خدمت‌رسانی هستند، کمال تشکر را دارم.

 اطلاع‌رسانی ما به مسافران بی‌اثر بوده است

سید تقی حسینی یکی دیگر از اهالی روستای گلورد نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه این روستا یک روستای توریستی بوده و در فاصله ۱۸ کیلومتری ساری واقع شده است، اظهار کرد: خواهش و تمناهای ما از مسافران و اطلاع‌رسانی‌هایی که در کانال و فضای مجازی داشتیم مبنی بر اینکه در این شرایط بحرانی مسافران جهت تفریح به این روستا مسافرت نکنند متاسفانه بی‌اثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط بحرانی افراد مسن زیادی در روستا هستند که در معرض بیشتر این بیماری  قرار دارند، تصریح کرد: مدیر بهورز روستای ما و چند تن از هم محلی‌ها دچار بیماری کرونا شده‌اند که متاسفانه یک نفر از آن‌ها جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

این فرد روستای گلورد گفت: ما حتی به هم محلی‌های خودمان که در شهر هستند تذکر دادیم حدالامکان به دیدار خانواده‌ها نیایند که همه آن‌ها حرف ما را پذیرفتند اما همچنان شاهد ورود مسافران به این روستا هستیم.

حسینی یادآور شد: اگر کسی از مسافران ناقل ویروس باشد فاجعه در روستای ما به وجود خواهد آمد بنابراین از هموطنان عزیز تقاضا داریم که در حال حاضر به این روستا مسافرت نکنند و مسافرت خود را بعد از رفع این بیماری به زمان دیگری موکول کنند.

از مسافران خواهش می‌کنم به روستا گلورد سفر نکنید

ولی انجم روز دهیار روستای گلورد نیز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: مسافران و گردشگران درخواست دارم برای حفظ سلامتی خود و اهالی این روستا به این مکان سفر نکنند.

وی با بیان اینکه گلورد روستایی است که به خاطر داشتن جنگل بسیار زیبایش توریستی محسوب می‌شود، تصریح کرد: نزدیکی این روستا به مرکز استان طبیعتا مسافران و گردشگران زیادی را جلب می‌کند.

دهیار روستای گلورد با اشاره به اینکه مسافران زیادی به این روستا آمده‌اند، گفت: به مدت ۷ سال است که دهیار این روستا هستم و از اولین روز کاری خود به دنبال ثبت این روستا به عنوان مکان گردشگری و معرفی آن به کشور بوده تا اشتغال‌زایی برای روستاییان باشد اما محقق نشد.

انجم روز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۱۵ سال است که در کادر درمانی فعالیت دارم، با شروع کرونا ویروس در کشور و مازندران اقدام به گندزدایی، ضد عفونی کردن معابر و آهک پاشی محیط روستا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تمام این اقدامات فقط کمی از پیشگیری‌ها در مقابل این ویروس است و تنها راه ممکن قرنطینه خانگی بوده که سرعت انتشار و شیوع را کم می‌کند.

دهیار روستای گلورد افزود: مهمترین اصل رعایت بهداشت فردی و عدم ورود به مکان‌های عمومی است.

انجم روز یادآور شد: ما به عنوان میزبان با جان و دل در خدمت مردم هستیم اما باید کمی مسائل رعایت شود تا از بین بردن این بیماری و خواهش میکنم از مردم عزیز مازندران و کشور که در خانه‌های خود بمانند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.