پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گلایه‌های اصناف از تصمیمات شتاب‌زده کرونایی/ درخواست برای مشکل سامانه بازاریان

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس رمدانی امشب  در جلسه پیگیری بحران کرونا در بازار که در استانداری مازندران برگزار شد با انتقاد از برخی تصمیمات کرونایی، اظهار کرد: اصناف استان از همه تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا تمکین کردند اما برخی تصمیمات شتاب‌زده موجب گله‌مندی آنان شد.

وی به عدم رعایت فاصله اجتماعی و پرتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای اشاره کرد و افزود: بازارها که با همکاری کامل تعطیل شدند و برخی واحدهای صنفی نظیر سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، عرضه کنندگان گوشت، مرغ و ماهی، نانوایی‌ها و غیره به عنوان صنوف کم خطر فعالیتشان بلامانع اعلام شد با رعایت کامل مسائل بهداشتی فعالیت کردند. 

رمدانی عنوان کرد: مشاهده شد که در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای با ازدحام زیاد و عدم رعایت مسائل بهداشتی سلامت مردم به خطر افتاد و این تناقض رفتاری موجب گله‌مندی صنوف مختلف شد.

 این مسؤول از استقبال اصناف مرکز استان از سامانه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مقابله با کرونا خبر داد و  گفت: اصناف مرکز استان استقبال خوبی از سامانه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا داشتند ولی مشکلات ارتباط با سرور مرکزی و مسائل فنی در این سامانه موجب شد تا بسیاری از اصناف و بازاریان از ثبت مشخصات در این سامانه باز بمانند.

وی در این جلسه خواستار حمایت بیشتر مسؤولان از اصناف و بازاریان استان شد و گفت: اصناف در همه صحنه‌ها اعم از دفاع مقدس، سیل، زلزله و حوادث غیر مترقبه کمک و یاور دولت بودند، در این شرایط هم همکاری خوبی داشتند، از این رو دغدغه‌های اقتصادی آنان باید توجه بیشتر مسؤولان قرار بگیرد.

رمدانی خاطرنشان کرد: اخذ تعهد از اصناف در سامانه وزارت بهداشت نسبت به پذیرش مسؤولیت سلامت کارکنان غیر قابل قبول بوده و اصلاح هر چه سریع‌تر آن در سامانه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مقابله با کرونا باید صورت بگیرد.

نماینده مازندران در اتاق اصناف ایران تأکید کرد: هیچ مسؤولیتی از بابت ابتلای کارمندان واحدهای صنفی به کرونا پس از بازگشایی نباید متوجه کارفرما و اصناف باشد و از این حق صنفی خود کوتاه نخواهیم آمد.

 /۸۶۰۴۸/ع/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.