پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گفتگو صمیمی با روفیا رحمانی مجری شبکه تلویزیونی و رادیو تبرستان

گفتگویی صمیمی با یکی دیگر از بانوان از اهالی سوادکوه فعال در عرصه رادیو و تلویزیون انجام داده ایم. این گفتگو با خانم روفیا رحمانی حاصل تلاش امیرحسین اصغری است.

1

حضور در تلویزیون و رادیو و اجرای برنامه در این دو پلتفرم تصویری و صوتی شاید برای هر فردی که به این حوزه علاقه دارد یکی از آرزوها باشد و البته که حضور در چنین عرصه ای علاوه بر علاقه، استعداد و تلاش و پشتکار را هم می طلبد. در تلویزیون و رادیو استانی مازندران ( تبرستان ) مجریان و صداپیشگان زیادی تا کنون در این عرصه حاضر شده اند و کار کردند ولی حضور مجریان زن در این عرصه شاید چالشی به مراتب هیجان انگیز تر هم برای خودشان و هم برای تهیه کنندگان اینگونه آثار در رادیو و تلویزیون باشد.

در پایگاه خبری چهاردانگه نیوز پیش از این گفتگویی صمیمی با خانم زهرا جوانمرد از اهالی روستای ترکام که در تلویزیون شبکه استانی مازندران اجرای برنامه دارند را داشته ایم ( لینک گفتگو ) این بار هم گفتگویی صمیمی با یکی دیگر از بانوان از اهالی سوادکوه فعال در عرصه رادیو و تلویزیون انجام داده ایم. این گفتگو با خانم روفیا رحمانی حاصل تلاش امیرحسین اصغری است که در ادامه مطالعه می فرمائید.

…………………………………………………………………………………………………..

 

خانم رحمانی عزیز ممنون که دعوت بنده رو پذیرفتید لطفا برای شروع یک بیوگرافی مختصر از خودتون بفرمایید.

روفیا رحمانی هستم متولد دهمین روز از دومین ماه تابستان مرداد. دانش آموخته کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و کارشناس ارشد بازرگانی و بعدش هم در رشته دکترای مدیریت رسانه پذیرفته شدم.

 

لطفا از چگونگی ورودتان به عرصه هنر بفرمایید. آیا این ورود با اجرا کلید خورد؟

بعد از فارغ التحصیلی در سال ۱۳۷۸ وارد صدا و سیمای مازندران شدم و به عنوان اولین گوینده پخش رادیو مازندران شروع به فعالیت کردم. چون به عنوان گوینده پخش مشغول به کار بودم تمام اجراهایی که در رادیو داشتم به صورت لایو و زنده بود.

 

مسئولیت اجرای چه برنامه هایی را تاکنون به عهده داشتید؟ اولین شان کدام بود؟

اولین اجرای من که زنده و تقریبا دو ساعته بود مربوط می‌شد به اجرای برنامه ای به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها. بعد از آن هم برنامه‌های زیادی را در رادیو اجرا کردم مثل صدای تعاون، روستا در مازندران، موج ورزش، گلبانگ ساحل، برنامه عصرگاهی خورشید ولایت، صبح بخیر مازندران و برنامه نماشون رادیویی که تا الان هم ادامه دارد.

 

با وجود محبویت بالایتان چرا در یک سال اخیر شما را در شبکه تبرستان ندیده ایم؟

در یک سال اخیر من در تلویزیون حضور نداشتم. البته در برنامه عید ولایت حضرت علی علیه السلام در مجموعه پارک ولایت چند شبی را اجرا کردم. ولی به صورت مستمر در «رادیو» مشغول به کار هستم و برنامه‌های خارج از تلویزیون و رادیو هم دارم که اجرای برنامه های مختلف روی استیج هست که برای جشنواره های مختلف که این را انجام می‌دهم و این که چرا حضورم کمرنگ بوده به خاطر اینکه من اجرای هر برنامه ای را قبول نمیکنم هر برنامه‌ای مورد پسندم نیست واقعاً. یعنی برنامه‌ای را دوست دارم که بیشتر اجتماعی باشد به فرهنگ مردم به آداب و رسوم مردم ربط داشته باشد.

برنامه‌ای باشد که در کل باب طبعم باشد و اگر برنامه‌ای را خوشم بیاید می روم اجرا می کنم دوست دارم برنامه‌ای را اجرا کنم که مردم دوست داشته باشند. البته پیشنهاد کار زیاد داشتم برای تلویزیون که همه این برنامه‌ها اجرایی صبح بود و من به خاطر این‌که جای دیگری مشغول بکار هستند نمی‌توانم صبح‌ها بروم این برنامه‌ها را اجرا کنم برای همین بیشتر می‌پسندم برنامه‌هایی که می‌خواهم اجرا کنم شبانه باشد جنگ شبانه باشد که من، هم بتوانم راحت‌تر به کار خودم برسم و به آن برنامه هم برسم .

 

بخشی از اجرای خانم روفیا رحمانی در برنامه ماه دلارا از شبکه تبرستان

 

به نظر خانم رحمانی بهترین مجری شبکه استانی و شبکه های سراسری چه است؟

از نظر من تمام گوینده‌ها و مجری هایی که دارند کار می‌کنند در عرصه صدا و سیما خوبند و نمی‌توانم بگویم کدام از همه بهتر است و همیشه برای پیش‌کسوت های خودم ارزش و احترام قائلم. به پیش‌کسوت هایی که در صدا و سیمای مازندران بودند جناب آقای بازی برون آقای عبداللهی عزیز که الان هم با ایشان برنامه نماشون را اجرا می‌کنم و سرکار خانم وفایی و خانم تورانی و همه عزیزانی که در این عرصه فعالیت کردند برای همه ایشان احترام قائلم. امیدوارم دوستان عزیزی که در عرصه اجرا هستند حتماً یادی بکنند از پیشکسوت‌های خودشان و حتماً احترام بگذارند و حتماً با آن‌ها در تماس باشند.

 

لطفا نظرتون راجع به مجریان زیر را با یک یا چند کلمه بیان بفرمایید.

نجمه جودکی: هفت ترانه
زهره سادات هاشمی: آرامش
ژیلا صادقی: شور و هیجان
ژاله صادقیان: که خیلی دوستشان دارم من را یاد شعرخوانی میندازند
مژده لواسانی: اجرای بامتانت
صبا راد: اجراشون در برنامه خانواده و همسرشان جناب مانی رهنما و آهنگ پرنده ایشان
نیلوفر امینی فر: ایشون از مجریهای خوب شبکه جام جم هستن.
معصومه پارسامهر: از هم استانی های عزیزمان که یک برنامه پزشکی را اجرا میکنن و در مازندران هم برنامه کودک اجرا میکردند

 

خانم رحمانی ضمن تشکر بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتید لطفا به عنوان حسن ختام یک خاطره از سالهای فعالیتتان را برای ما تعریف کنید.

نمی‌خواهم آن حرف کلیشه‌ای را بگویم که همه روزها خاطره است ولی مطمئناً همه ما اگر جایی کار می‌کنیم در آن خاطره داریم هم خاطره شیرین و هم خاطره تلخ. بدترین و تلخ‌ترین خاطره‌ای که من دارم از دست دادن دوست و همکار بسیار عزیزم خانم زری قاسم نژاد بود که یکی از خوش‌صدا ترین گوینده های رادیو بود که متأسفانه چندی پیش ایشان را براثر بیماری سرطان از دست دادیم و هیچ موقع نمی‌توانم فراموش‌شان بکنم چون تقریباً من و خانم قاسم نژاد کارمان را با هم شروع کردیم.

شیرین‌ترین خاطره‌ای که دارم از اولین روز و اولین اجرای زنده من در رادیو است و آن هم اعلام حضور و ساعت از مازندران مطابق با صدای گوینده‌ای که از تهران اعلام حضور و ساعت می‌کرد و گفتن این جمله: ساعت چهارده این‌جا ساری است صدای جمهوری اسلامی ایران رادیو مازندران.

 

گفتگو : امیرحسین اصغری

 

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    خانوم رحمانی شما چرا سنتو نمیگی هه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.