پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گرانی ۱۰۰ درصدی ادوات صید در آغاز فصل صیادی

0

به گزارش خبرنگار مهر، فصل صید سال گذشته برای صیادان مازندران چندان خوش نبود، از یک سو کرونا در ماه‌های پایانی شیوع شد و کسب و کار صید و صیادی را به حالت نیمه تعطیل درآورده بود.

همچنین حال و روز دریا نیز در فصل صید گذشته چندان خوش نبود و اکثر روزهای دریا مواج و طوفانی بود و همه مسائل دست به دست هم تا سبد صیادان خالی‌تر از سال‌های قبل باشد.

فصل صید ماهیان استخوانی و پره از ۲۰ مهرماه در مازندران آغاز می‌شود و این درحالی است که به گفته رئیس اتحادیه ماهیگیران پره مازندران گرانی روزافزون و ۱۰۰ درصدی ادوات ماهیگیری از مهمترین دغدغه‌های فراروی است.

سید محمد رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ادوات صیادی نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد گران شده است، گرانی این ادوات را از مهمترین چالش‌های فراروی صیادان و ماهیگیران بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۲۰۰ صیاد از چند روز دیگر روانه دریا برای ماهیگیری می‌شوند، تصریح کرد: این تعداد در ۵۴ تعاونی صیادی پره فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان صید به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی و شیوع کرونا کاهش یافته بود اظهار امیدواری کرد تا در فصل صید جدید شاهد روزهای خوبی برای صید و صیادی باشیم.

فصل صید ماهیان استخوانی تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.

کد خبر 5036786
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.