پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کیاسر به هویتش زنده است!

36

 

بخش چهاردانگه که هیچگاه دوست ندارم آن را محروم بخوانم، سرشار از توانایی های است که آن را بزرگ می دارد، از طبیعت بکر تا نیروی انسانی خوش فکر. این را که تاریخ این کهن دیار گواهی می دهد مربوط به یک صده اخیر هم نیست، چند صد سال تاریخ این منطقه حکایت از جوشش استعدادهای بی نظیر در منطقه دارد. نگارنده چون دستی در تاریخ ندارد از ورود به مباحث تاریخی گذر کرده و وارد بحث اصلی می شود.

 

طی یکسال گذشته یکسری اقداماتی از سوی شهرداری کیاسر تحت عنوان زیباسازی شهری شروع شده که در جای خود  قابل تقدیر است و باید اذعان کرد این امور جزئی از وظایف شهرداری در اداره شهر است که آقای شهردار تازه نفس در حال انجام آن است. خبرهایی که از اقدامات شهردار منتشر می شود جوری وانمود می کند که گویی عمده این اقدامات از رفتاری خلاقانه نشات گرفته و تا کنون دیگران از این موضوع غافل بودند!! نظیر این رفتار را شهردار مرکز استان نیز در پیش گرفته اما آیا برای جلب نظر شهروندان صرفا این اقدامات کافی است؟ این کارها چقدر اولویت دارد؟ هنوز داستان بیمه خودروی آتش نشانی توی ذهن ما پاک نشده!! واقعا شهری با ابعاد و موقعیت کیاسر برا توسعه باید به همین امور بسنده کند؟

 

entz12

 

قطعاً پاسخ منفی است. اما با اعتبارات محدود مگر می شود کار کلان هم کرد؟ اصلا برای برون رفت از وضعیت موجود چه باید کرد؟ چه مقدار از ظرفیت منطقه خصوصاً کیاسر احصا گردید؟ اینها بخشی از سوالاتی است که در ذهن مخاطب شکل گرفته و در این مجال صرفاً طرح موضوع شده و تنها نقدی بر رفتار شهردار کیاسر صورت می گیرد و حتماً در یادداشت بعدی برای این سوالات هم پاسخی پیدا خواهیم کرد.

 

به نظر، جناب شهردار می تواند با قدري تامل و بهره مندي از خرد جمعي، گام هايي اساسي تری براي توسعه عمرانی و فرهنگي کیاسر بردارد كه براي نسل آینده نیز ماندگار شود.

 

حال این سوال در ذهن مخاطب شکل می گیرد؛ شهرداری کیاسر چه تلاشی برای آینده توسعه فرهنگی نوجوانان و جوانان این شهر نموده است؟ بدون تردید عدم رویکرد کارشناسانه و توجه دلسوزانه برای تقویت و اعتلای فرهنگ ملی و بومی شهر کیاسر که از پیشینه تاریخی – فرهنگی درخشانی برخوردار است و فقدان اندیشه و اراده جهت طراحی و تبیین مبانی لازم برای توسعه آن، عمده‌ترین چالش فراروی جناب شهردار و شورای فعلی است.

 

آنچه مسلم است، شهرداري کیاسر بايد تكريم شهروندان و انديشيدن حول دغدغه هاي آنان را اولويت نخستين خود بداند و در تعامل با آنان، به برقراری ارتباطات موثر دوسویه و نيز ارایه خدمات به صورت متنوع و متناسب با نیاز اقشار مختلف، توجه ويژه نمايد.

 

رونق عمران و آبادانی ، گسترش زیر ساخت های شهری ، توسعه فرهنگی و اجتماعي ، تقویت روحیه مشارکت جمعی ، نهادينه كردن آیین شهروندی ، آموزش مهارت‌های زندگی و بسیاری از عناوین ديگر ، از حقوق نخستین شهروندان است كه نمي توان بی تفاوت از كنار آن گذشت.

 

همه اینها مدیریتی خلاق می خواهد تا با بهره مندی از استعدادهای ناب منطقه و در اختیار گرفتن آن با تدوین طرح و برنامه توسعه ای نهایتاً به رشد کیاسر منجر شود. این کار قطعاً از توان شهردار جوان خارج است و همت همه دلسوزان منطقه را می طلبد.

 

برگزاری یادواره شهدا و حضور وزیر کشور در کیاسر شاید فرصت مغتمی بود که به راحتی از دست رفت! حضور سایر مسئولین بالا رتبه که هر از چند گاهی در منطقه صورت می گیرد نیز یکی یکی از دست می رود. مهمتر از همه اینها عدم تدوین برنامه ای توسعه منطقه است که باید بدست با کفایت جوانان و افراد موثر در منطقه شکل بگیرد و ما نباید از این امر مهم غافل باشیم.

 

کیاسر با هویتش زنده است، با جوانان با استعدادش، با طبیعت بکرش نه با به اصلاح بزرگترین پرچم کشور یا چند حرکت تزئینی!  

 

meydan-kiasar-1

 

شاید يكي از بزرگترين اشتباهات شهردار کیاسر این است که تصور می کند، انجام کارهای ویترینی نظیر: نصب پرچم، جشنواره های برف و یخ و تخم مرغ رنگی و … براي شهروندان، ضعف مشهود در مسائل نظارتی و عدم درآمد زایی و جذب بودجه برای پشبرد امور عمرانی را می پوشاند. دریغ از اینکه چشم وجدان شهروندان در همه حال ناظر بر همه امور ایشان در شهرداری است. مردم به نیکویی می دانند حق انتخاب دیگر پای صندوق های رای، در موسم انتخابات شورای شهر، بهترین فرصت برای ابراز نقد جدی به اعضای شورای شهر است که در تجدید نظر نسبت به رفتارهای چالش برانگیز جناب شهردار چشم پوشی نموده اند و بعضا با او همراه شدند.

 

در ماه های اخیر، اصرار بر رفتارهای مذکور از سوی شهردار و غلبه آن بر رويكرد سازماني در مجموعه هدفمندي نظیر شهرداري کیاسر ارجحيت یافته و به طور قطع و یقین پافشاری بر چنین رفتارهایی که  ظاهراً پایانی هم ندارد، توسعه کیاسر را در مسیری نادرست هدایت  می کند.

 

اما به نظر نگاه به توسعه منطقه باید بسیار جدی تر از این و با محوریت بحث گردشگری دنبال گردد. صنعت کم خرجی که اتفاقا بسیار زود بازده است. شاید جناب شهردار هم این کارها را برای جلب نظر گردشگر انجام می دهد، اما یک سوال و مشکل اساسی پیش روی ماست، چقدرمردم با مفهوم توریست آشنا هستند؟ و چقدر ما تمرین گردشگر پذیری کردیم؟ وآیا برای نگه داشتن یک شب مسافر در کیاسر برنامه ای هم داریم؟ در ایام دهه فجر شاهد برپایی نمایشگاه صنایع دستی در کیاسر بودیم، نمایشگاهی که به همت شخصی یک هنرمند کیاسری دایر شد. شهرداری به عنوان متولی اصلی امور فرهنگی شهر چه حمایتی از این دست هنرمندان داشته؟ آیا حمایت و شناسایی هنرمندان هم زیر ساخت می خواهد که شما از آن نداشتن زیر ساخت می نالید. براستی چه مقدار برای این ظرفیت ها در منطقه برنامه دارید؟ مگرانجام اقداماتی نظیر ساماندهی خانه مسافر یا چاپ تراکت یا بروشور و نصب تابلو راهنما و یا نشست با اهل فن هم نیاز به زیر ساخت دارد؟

 

اینکه جناب شهردار و دوستان دیگر از فراهم نبودن زیر ساخت می نالند حتما جای کمی تامل دارد! در فرصت بعدی در این زمینه بیشتر با شما سخن خواهیم گفت.

 

نویسنده: سید روح الله شجاعی کیاسری

 

36 نظرات
  1. کیاسری می گوید

    کودکان به قطار در حال حرکت سنگ می زنند به قطار ایستاده کسی کاری ندارند نویسنده این مقاله نداسته به تعریف و تمجید از عملکرد درخشان مهندس انتظاری کرده است قطعا خود او بهتر می داند که کیاسر با نماده ها شناخته شد به طوری که در صفحات اجتماعی مثل وایبر این نمادها به اشتراک گذاشته شده است و قطعا این نمادها باعث جذابیت مردمان دیگر برای مردمان شهرستان ساری گریده است آن ایده آل ها که نویسنده محترم از ان نام برده در شهر رویایی وجود دارد

  2. خندان می گوید

    آخرهای خدمت خاتمی و اوایل ریاست احمدی نژاد بود، خاتمی به وضع اتوبوسرانی تهران اعتراض کرده بود، احمدی نژاد جمله خوبی گفت. وی گفت چه خوب و چه دیر. اگرچه احمدی نژاد خود عملکرد قابل دفاعی ندارد. اما آیا ما کیاسریها واقعا در امور کیاسر و منطقه چهاردانگه حساسیت لازم راداری؟م مگر یک نفر شهردار تنها چقدر میتواند معجزه کند؟ چند نفرمان طرحی پیشنهادی و راهکاری اراعه دادیم که اگر اجرا میشد اوضاع تغییر میکرد؟ بیایید از همین امروز شروع کنیم گزینه هایمان را روی میز بگذاریم تا اگر فردا انتقادی کردیم منصفانه باشد.

  3. کیاسری می گوید

    انتظاری حقوق پرسنل داد و معوقات انها نیز پرداخت کرد که به نظرم کار بزرگی انجام داد

  4. موسوی می گوید

    سلام
    اینکه هر مسولی عملکردش قابل نقد و بررسی است شکی در ان نیست حال چه رییس جمهور باشد و چه انتظاری شهردار کیاسر
    و حتی عملکرد هر فردی در زمان مسیولیتش بدون ایراد نیست ولی به چه میزان مردم در انجام برنامه های عمران آبادی مشارکت می کنند باید نقد و بررسی شود
    در مقاله مذکور نقدی با صراحت و شجاعت دیده نمی شود
    نصب پرچم و … از برنامه های شهردار بوده و در نگاه کلان این اقدامات شهردار قابل تقدیر است
    سوال اینجاست ایا به همین برنامه بسنده کنیم؟
    آخرین گفت گوی چهاردانگه نیوز با شهردار کی بوده؟
    در کدام یک از مسایل منطقه چهاردانگه نیوز با شهردار به گفت گو پرداخته؟
    و همینطور بالعکس
    شاید شهردار بوده که تعاملی با این سایت نداشته.
    چهاردانگه نیوز تنها مرجع سلامت و پاک خبری در چهاردانگه و حتی دراستان مازندران است.

  5. امیر کیاسری می گوید

    ما نباید انتظار داشته باشیم که مشکلات چندین ساله کیاسر توسط یه نفر ,بدون همکاری مردم و در طول یک سال حل شه.شهرداری کیاسر ,شهرداری تهران یا ساری نیست که مولد باشه.حتما به حمایت مسئولین نیاز داره.وقتی نماینده کیاسری برا ساخت پارکی تو ساری اعتبار چند صد میلیونی میگیره,آیا نمیتونه یکدهمش رو به کیاسر اختصاص بده.حالا با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور و تحریمها نباید انتظار جادوگری از شهردار رو داشته باشیم.از بعد انقلاب,چهاردانگه دارای منابع قوی نیروی انسانیه بوده , اما چقدر در جهت پیشرفتش کار شده.آیا حقش اینه که همچنان اسم محروم روش باشه.حالا این همه انتظار از آقای انتظاری که غیر بومیه,چرا؟!!!

  6. شهریاری می گوید

    ما باید بیایم با شهردار که واقعا می خواهد با همین توان و اعتبار کمی که دارد کمک کنیم تا شهر کیاسر را به جایگاه واقعی خود برسانیم من با امیر موافق هستیم کیاسر در همه دوره ها در مجلس نماینده داشته چرا نمایندگان بومی به کیاسر توجهی ندارند. از اقای شجایی تشکر می کنیم ولی این انتظار می رود که نقدی هم بر عملکرد نماینده مجلس برای کمک رسانی به شهر کیاسر داشته باشند شهردار بیچاره که با این بی پولی و شرایط تحریم نمیتونه این همه کارها انجام بده همه باید دست به دست هم دهیم تا کیاسر را آباد کینم مردم این شهر برای عقب نشینی یک متری با شهرداری همکاری ندارندلطفا نقدی بر عملکرد نماینده نوشته شود

  7. شیخی می گوید

    سایت چهاردانگه نیوز باید چرایی های که موجب عدم رشد و توسعه شهر کیاسر در این مدت 23 سال شده است بررسی کند تا مشکل این شهر به صورت ریشه برطرف شود درسته که شهرذار در حال حاضر کارهای ویترینی انجام می دهد ولی ما باید از عملکرد دیگر مسئولان استانی و شهرستان و نماینده مجلس نیز نقدی داشته باشیم چرا به چشمه سورت که یک میلیارد تومان پول اختصاص داده شد منابع طبیعی نمی گذارد این پول برای زیرساخت های این چشمه هزینه شود
    چرا نماینده ساری برای کارخانه سیمان کیاسر به اتفاق مدیرکل منابع طبیعی 100 هکتار معدن براری مواد اولیه در اختیار کارخانه سیمان قرار می دهند ولی از منابع طبیعی تقاضا نمی کند تا چشمه سورت را احیا کنند پس در این راه همه ما کم کاری کردیم بیاید دست در دست هم دهیم تا بخش چهاردانگه و شهر کیاسر را آباد کنیم با یک نفر نمی شود

  8. سید روح الله شجاعی می گوید

    خوب الحمدالله که شهردار اینقدر طرفدار داره!
    در این یادداشت به چند نکته اشاره شد:
    1- اشاره به توانایی نیروی انسانی منطقه
    2- دیده شدن اقدامات خوب آقای شهردار
    3- تفکیک مسائل اصلی از فرعی
    4- عدم بهره گیری از خرد جمعی
    5- عدم تدوین برنامه راهبردی
    6- عدم شناسایی راه های درآمد پایدار برای شهر
    7-تلنگر به شهروندان در مشارکت جمعی
    8- عدم بهره مندی از فرصت های بزرگ نظیر برگزاری یادواره شهدا و حضور وزرا و مدیران ملی در منطقه به خاطر نداشتن برنامه مدون! برای تعریف پروژه
    9- دقت نظر شهروندان در تشخیص کارهای سطحی از کارهای اساسی
    10- همراهی اعضای شورا بعنوان تماشاگر اقدامات شهردار بر خلاف وظیفه قانونی و ذاتی
    11- لزوم تبیین جایگاه توریست و تلاش برا تدوین برنامه جامع گردشگری در منطقه
    12- لزوم شناسایی و تقویت هنرمندان در جهت احیای هنردر چهاردانگه و تقویت زیر ساخت های گردشگری

    اما محض اطلاع تنها در یک مورد با همکاری پایگاه اطلاع رسانی چهاردانگه نیوز با حمایت از برپایی نمایشگاه یک هنرمند جوان در کیاسر برای نخستین بار همراه با پوشش وسیع رسانه ای در سطحی ملی، مسئولین صنایع دستی کشور پایان هفته آینده برای بررسی وضعیت و کمک احتمالی به هنرمندان راهی منطقه خواهند شد. و این موضوع قطعا فرصتی برای تقویت اقتصاد منطقه محسوب می گردد. از این دست اقدامات در آینده به شکلی منسجم تر با محوریت همین پایگاه خبری انجام خواهد گرفت و دوستان شاهد رشد بیشتر منطقه خواهند بود. و این مشارکت همه جانبه مردم و مسئولین را می طلبد.
    لذا این یادداشت صرفا آغازی بر یک سلسله بحث های است که منجر به شناسایی و تقویت زمینه رشد چهاردانگه منجر شود.
    حال دوستان در مورد اظهارات فوق نقطه نطری دارند ارائه کنند تا در سایه تبادل نظر دوستان راهکارهای عملی پیدا شود.
    در خصوص نقد سایر مسئولین از جمله نماینده فعلی هم مطالبی در حال جمع بندی و تدوین است که در فرصت مقتضی تقدیم حضور می گردد.
    موفق و پیروز باشید

    1. یاسر رمضانپور می گوید

      آقای شجاعی لطفا راههایی که در کیاسر منجر به درآمد پایدار میشه رو ذکر کنید تا ما از معلومات شما بهره مند گردیم هم آقای شهردار استفاده کنه از نظرات کارشناسی شما

  9. عالیشاه می گوید

    آقای شجایی لطفا عملکرد بخشدار نیز مورد بررسی قرار گیرد که چرا چشمه سورت همچنان تعیین تکلیف نشده است ایا این چشمه معدنی برای اهالی منطقه است یا قرار است به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود چرا برخی از زیرساخت ها برای مناطق گردشگری کیاسر فراهم نمی شود داستان پیمانکار دریاچه الندان به کجا رسیده است

  10. سعیدی کیاسری می گوید

    با سلام و عرض ارادت؛
    من هم یادداشت آقای شجاعی کیاسری را مطالعه نمودم و هم کامنت هایی که کاربران محترم چهاردانگه نیوز ذیل آن نوشتند.
    بعنوان یک روزنامه نگار که بیش از دو دهه است در فضای رسانه ای استان و کشور فعالیت مستمر دارم و فضای فرهنگی،اجتماعی و سیاسی زادگاهم کیاسر را نیز به خوبی می شناسم. برایم بسیار جالب و قابل توجه است که این همه اتفاق نظر در میان همشهریانم در خصوص توانمندی و مدیریت کارآمد جناب شهردار وجود دارد. و حتی یک نفر هم منتقد آقای انتظاری در شهرمان پیدا نمی شود. البته این از دو حال خارج نیست. اول اینکه موافقان شهردار محترم همه افراد اهل وب و اینترنت و خبر و رسانه هستند، اما مخالفانش نه اهل خبرند و نه وب و اینترنت. دوم اینکه شاید سایت چهاردانگه نیوز را تنها طرفداران جناب شهردار رصد می کنند و کامنت می گذارند و منتقدان آقای انتظاری از وجود چنین سایت خبری اطلاعی ندارند یا احتمالاً حوصله کامنت گذاری در آنها دیده نمی شود.
    یادداشت آقای شجاعی مطلبی دلسوزانه پیرامون بایدها و نبایدها در امر مدیریت شهر و دیارمان بود. وگرنه نه ایشان سودای شهرداری کیاسر در سرشان دارند و نه دغدغه ای که بخواهند جناب شهردار را تخریب نمایند. ای کاش عزیزانی که کامنت گذاشته اند و بر حسب اتفاق از کلمات و ادبیات مشترکی در املا و انشا و حتی ساختار ادبی و نوشتاری نیز بهره می برند، به این حقیقت توجه نمایند که هر چه بیشتر در باره شهرمان نوشته شود، گامهای توسعه آن نیز سریع تر خواهد شد.
    با آرزوی موفقیت برای همه کسانی که برای اعتلای کیاسر با تخصص و تعهد، صادقانه قدم بر می دارند.

    1. قاسم نوده می گوید

      آقای سعیدی عزیز شما به قول خودتان که دو دهه اهل قلم هستید کی برای کیاسر و کیاسریها نوشتید کی از محرومیتهای کیاسر نوشتید ما کسانی را که دستی بر آتش دارند و برای کیاسر و زاد گاهشان کاری نمی کنند را کیاسری نمیپنداریم باز صد رحمت و درود بر مدیریت محترم که این سایت راه اندازی کرد تا مردم حرف دلشان را برا هم بزنند اینجا کسی به دنبال پست و مقام و تخریب یکدیگر نیست خواهشا جو سازی نفرمائیدما کیاسریها همیشه احترام به بزرگترها و ادب سرلوحه ما بود و خواهد بود

    2. حسینی می گوید

      آقای سعیدی شما در رسانه خودتان حتی یک خبر از چهاردانگه کار نکردید حالا دلتان برای منطقه می سوزد!

  11. شریعت می گوید

    اقای قادری حالا که از شهردار شروع کردی سعی کنید دیگر مسئولان بخشی را نیز مورد نقد قرار دهید

  12. ابراهیمی می گوید

    لطفا نام این سایت خبری خودتان را از “چهاردانگه نیوز” به “انتظاری نیوز” تغییر دهید…..همین!!!!

  13. اهالی کیاسر می گوید

    چرا درباره بخشدار محترم حرفی به میان نمیاید،

    1. سید روح الله شجاعی می گوید

      بزودی زود انشاالله

    2. علی کیاسری می گوید

      بخشدار آدم مردمیه راجبش فقط خوب بلدن بنویسن

  14. حسن می گوید

    آقای انتظاری از موقع که سمت شهرداری کیاسر را به عهده گرفت در بانشاط سازی شهر قدم های بزرگی برداشته است، مانند دو بزرگ پیاده روی با حضور پرشور مردم بخش چهاردانگه برای اولین بار، برگزاری مسابقه تراپ اولین بار، نصب المان های مختلف در سطح شهر، و……. باید به ایشان کمک نمود تا کارها بهتر پیش ببرد.

  15. حسین کیاسری می گوید

    تعیین وضعیت سنگ شکن شهرداری کیاسر، تعریض و ادامه بلور ورودی شهر کیاسر ، جذب بودجه با توجه به شرایط کشور. زمینه سازی برای جذب توریست برای ایجاد درآمد برای شهروندان و برنامه های دیگر آقای شهر نشان می دهد ایشان به کار های زیر بنایی توجه خاص دارد.

  16. همکلاسی می گوید

    با عرض سلام خدمت آقای شجاعی عزیز حال که کارشناس شده اید ی چند سطری در مورد عملکرد دیگر سیاسون کیاسر از جمله بخشدار محترم وخصوصا خصوصا عملکرد آقای شجاعی نماینده ما در مجلس را در دو دوره مورد کارشناسی قرار داده تا ضعیف کشی نشود و به مردم اطلاع رسانی شود چه مسئولین دلسوز داریم منتظر نظر کارشناسیتان هستیم

  17. مصطفی کیاسری می گوید

    لطفا عملکرد بخشداررانیز در مورد کارخانه سیمان,نه ساله شدن انباشت زباله,مشکلات تامین آب کشاورزان کیاسر وازنی وروستاهای تابعه,مهاجرت جوانان ورشد منفی بخش و….را هم مورد نقد وبررسی قرار دهید.

  18. ؟؟؟ می گوید

    متشکر از مدیریت سایت که تا حرف راست میگین کامنت شما را رم سایت قرار نمیدهد

  19. اتابک می گوید

    بادرود فراوان به همه دوستان تاریخ نشان داده که کیاسر به دلیل نداشتن مدیر دلسوز وکاربلد همیشه ضربه خورده . از تعطیلی شرکتها گرفته تا نبود امکانات رفاهی واجتماعی ورزشی .به خدا کلاردشت از کیاسر ما قشنگتر نیست ولی با تدبیر مسولین شهر هر ساله میزبان مسافرهای از تمام نقاط ایران میباشد . کیاسر باشهرستان بابل یک روز کلنگ بخشداریشون زده شد حالاببینید بابل کجاست . متاسفانه هر چند اندک هم پروژه برای شهر کیاسر امد به دلیل نداشتن مدیر خوب . نداشتن بودجه. وهمکاری نکردن مردم برگردانده شد. واما همشهریهای عزیزم ازین گونه پرچمها در تمام نقاط کشور نصب شده است ودستور سراسری دارد مسولین شهرداری ان را به نام خود تمام نکنند

    1. سید روح الله شجاعی می گوید

      دوست خوبم مسئول دلسوز نه بفرمایید کیاسری دلسوز!همه ما وظیفه داریم ومسئولیم اگر دقت کرده باشید من روی توانایی نیروی انسانی تاکید کردم. آدم های توانمندی تو منطقه هستن که اتفاقا بسیار خوش فکر هم هستن.
      در خصوص مسئولین کیاسری هم بایست گفت برای اینکه در مورد اتهام قرار اینور و انور قرار نگیرن بی برنامه به گذران امور مشغولن! عدم رشد منطقه به همه ما بر می گرده من در حال حاضر وظیفه ام اطلاع رسانیه شماهم سعی کن در چهارچوب توانایی هات کمک کنی! خبرهای خوبی در راه هست انشاالله بزودی کیاسر از این رخوت و مردگی درخواهد اومد. البته با مشارکت همه علاقه مندان و دلسوزان
      ممنون از اینکه در بخث شرکت می کنید.
      منتظر یادداشت بعدی من باشید

  20. محسن كياسري می گوید

    اي سر فراز دانش و ايمان ، كياسري
    شيداي دين و عاشق قرآن كياسري
    پيشينه ات هميشه پر از افتخار بود
    در راه حق ، هميشه ، به فرمان كياسري
    در و گهر ز دامن دريا نثار تو
    همره ژاله ها همه رخشان كياسري
    مازندران دو چشم اميدش ستيغ تو
    اي سر فراز دولت پيمان كياسري
    بر خاندان عصمت و عترت سپرده دل
    مهر علي به جان تو تابان كياسري
    نامت بلند باد هميشه بر روزگار
    مهدي تو را يگانه ، ثنا خوان ، كياسري
    بخشي از شعر «زنده ياد حاج مهدي محمدن‍ژاد كياسري»

    ارزش رسانه در نقد كردن است تا مسئول فكر نكند كسي نظاره گر اعمال و رفتار او نيست و مسئولين هم بايد از نقد استقبال كنند چون اگر هميشه تاييد شويم بدانيم جايي از كار ما ايراد دارد و دوست واقعي آن نيست كه هميشه ما را بخنداند.

  21. اتابک می گوید

    بادرود بر شما اقای شجاعی بنده ساکن تهران هستم به این دلیل میگم که کیاسر مسول دلسوز نداشته که از نزدیک شاهد کار های عمرانی وخدمات شهرداری در شهر تهران هستم مسولین شهری تهران که همشون بچه تهران نیستن که بگیم دارن برای شهرشون کار میکنن اکثرشون هم بچه های شهرستان هستن ولی مدیر .کاربلد .دلسوز هستن . بله این حرف راهم قبول دارم که اگر بخواهیم شهری اباد و بارونقی داشته باشیم همه باید دست به دست هم دهیم تا شهر مون را اباد کنیم . متاسفانه در کیاسر کسی از مسولین انچنان سوال وجواب نمیکنه وتوضیح نمیخواد . در مرحله بعدی در بعضی از مواقع مردم هم هممکاری لازم را به عمل نمی اورن. من در کامنت خودم اشاره داشتم که نبود مدیر کاربلد و نبود بودجه خوب .همکاری نکردن مردم کیاسرپس اگر بخواهیم شهری اباد داشته باشیم هممون زنجیر وار به هم متصل هستیم. بنده الان دوازده سال در تهران زندگی میکنم خدایش فرهنگ مردم کیاسر از خیلی از مناطق تهران بالاتر هستش . پس اگر مسولین به قول شما از منابع انسانی در کیاسر بیشتر استفاده کنند و اطلاع رسانی وفرهنگ سازی بیشتری انجام بدهند قطعا به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهند کرد. بنده برای اینکه.زادگاهم پیشرفتی داشته باشه قطعا کمکی ازدستم براید با جان ودل میپذیرم

    1. سید روح الله شجاعی می گوید

      اتابک عزیز ؛ واین نکته کلیدی یادداشت ماست اینکه چهاردانگه یک شهر بزرگ است و همه باید برا اعتلای آن به میدان بیایند. و نباید با کارهای سطحی مسیر توسعه را عوض کرد. چهاردانگه به تنهایی قادر به اداره خود است به شریطی که همه ما به میدان بیاییم.
      لطفا تخصص خودتان را به دوستان ما در سایت اعلام کنید. خدا را چه دیدی شاید شما توانایی ات از خیلی ها بیشتر باشد.
      چرا برخی دوستان فکر می کنند اینهای که به ذهن شما رسیده ما به آن فکر نمی کنیم. من در یادداشتم اشاره کردم این آغازی بر یک سلسله مباحث رسانه ای خواهد بود که تا روزی که زنده ایم به آن خواهم پرداخت.
      لطفا در بحث شرکت کنید.

  22. حسینی می گوید

    مردم منطقه از پرداخت حدود 40 تومان پول زباله خوداری می کنند چه برسه به کارها دیگه از عقب نشینی یک متری صرف نظر دارند.

  23. حسینی می گوید

    اقای روح الله شجایی هیچ وقت از نماینده مجلس سوال کردی که در طول این چهار سال حتی یک نشست با اهالی منطقه برای بررسی مشکلات آنها گذاشته است.؟چرا هنوز راه های بسیاری از روستاهای بخش چهاردانگه اسفالت نیست.؟ کارخانه زغال سنگ کیاسر چی شد.؟ جاده ساری- تاکام چی شد؟ ایا یک بار موضوع زباله بخش را به دکتر شجایی کفتید؟ بخشدار در این بین چه مسئولیتی دارد؟ آیا نیروهای بومی در منطقه موفق بودند؟

    1. سید روح الله شجاعی می گوید

      دوست خوبم سال پیش رو موسم انتخابات هست همونطور که قبلا هم عرض کردم من سخنگوی ایشان نیستم ولی در وقت مقتضی حتما دغدغه های شما را هم از ایشان و سایر مسئولین مطالبه خواهیم کرد.
      در ضمن این یادداشت نکات قابل تامل بسیاری داشت. یکی از آنها بازگشت به خویشتن ما کیاسری ها بود. این نکات را یکبار به دقت بخوانید و تحلیل کنید.

  24. سید روح الله شجاعی می گوید

    کاش با نام می دادید

  25. شریعت نژاد کیاسری می گوید

    چقد جالب و گاها نکته سنج به بیان نظرات می پردازیم
    عالی بود . ممنون از آقای شجاعی عزیز که استارت اول رو خوب زد.
    امیدوار باشیم که نتیجه این مباحث به اقدامات عملی ختم میشه؟
    به نظرم خودمان جمع بشیم و از شورا گرفته تا نماینده مجلس رو دعوت کنیم و این حرفها رو در جمع مردم تکرار کنیم
    باید این مردم ناظر اعمال مسئولین باشند و آقایان این نظارت رو حس کنند

  26. اتابک می گوید

    سلام ودرود بر همه کیاسریهای دوست داشتنی . اقای شجاعی بنده ابراهیم طالبی کیاسری هستم کارمند شرکت نفت بهران. سرپرست یکی از شیفت های اتش نشانی پالایشگاه .

  27. سعیدی کیاسری می گوید

    ضمن عرض سلام، ادب و احترام خدمت همشهریان عزیزی که در خصوص کامنت بنده اظهار نظر نموده اند این نکته را یاد آور می شوم تا زمانی که در مدت سه سال مدیریت پایگاه خبری “شمال آرت” که سایت تخصصی فرهنگی و هنری بود را برعهده داشتم،هر خبر در حوزه مذکور از چهاردانگه را با اشتیاف درج می کردم.حتی زمانی که در تحریریه روزنامه بشیر مازندران بودم،تمام تلاشم این بود تا این اتفاق آنجا هم رقم بخورد که آرشیو نشانگر چنین چیزی است.اگر هدف دوستان این است که مطالب با ذکر نام از شخص خودم باشد.باید عرض کنم که در فضای رسانه ای دلیلی ندارد که نام نویسنده مطلب همیشه و همه جا درج شود.اما نکته دیگر اینکه همین افتخار بنده است که علیرغم نداشتن پسوندی در شناسنامه و کارت ملی خودم،با افتخار فراوان سالها امضای تمام آثار فرهنگی و هنری ام در حوزه رسانه و تئاتر و سینما، با نام زیبای کیاسر پیوند خورده و دوستان در سراسر استان و کشور ،بنده را بنام “کیاسری” می شناسند.این در حالیست که خبر دارم،حتی بعضی از کسانی که به ظاهر سنگ کیاسر را به سینه می زنند،پسوند کیاسری را از ادامه نام فرزندانشان حذف نموده اند.این مطلب را حمل بر خودستایی نگذارید اما بسیاری از دوستان فعال ذر عرصه های فرهنگی،هنری و اجتماعی که با اینجانب در ارتباط هستند از دغدغه های بنده نسبت به زادگاهم کاملا آشنایی دارند.ای کاش بدون اطلاع و جهت دار در خصوص آدمها به قضاوت ننشینیم و همه برای اعتلای نام بوم و برمان همگام شویم…انشاالله

    1. سید روح الله شجاعی می گوید

      سلام بر دوست و همکار رسانه ای خوبم علیرضای سعیدی کیاسری عزیز.
      حافظه ناقص من به من میگه که جنابعالی قریب به 20 سال مستقیم در امور رسانه ای استان و بعضاً کشور فعال هستید و گواه آن انتشار ده ها یادداشت پیرامون دغدغه های جنابعالی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می باشد.
      این موضوع رو میشه با یک سرچ ساده توی فضای وب متوجه شد. بهتره همچون گذشته صبوری پیشه کنی و آرام و بی سر وصدا به کارهای فرهنگی مشغول باشید! حرف زیاد هست! مهم اینه شما در عرصه سینما، رادیو، تلویزیون، رسانه های مجازی و مکتوب صاحب آثار فراوانی هستید و نام کیاسری رو همواره زنده نگه می دارید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.