پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کودکان مناطق محروم دیده شوند/ توجه به کودکان مناطق دوردست با کتابخانه پستی

0

حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: چندین برنامه خوب و فاخر طی یک ماه اخیر در راستای اهداف انقلاب اسلامی تعریف شد.

 وی با بیان اینکه در مراسم معارفه چند متد و پروتکل را مطرح کردم، افزود: پروتکل نخست اینکه ذات هنر را برای خودمان خوب و مقدس می‌دانیم و البته در راستای هنر مدنظر هنری که در راستای کمک به اهداف متعالی انقلاب اسلامی باشد؛ در غیر این صورت هنرهای بسیاری هستند به ذاته خوب بوده اما در دستور کار قرار ندارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران بیان کرد: نگاه تربیتی برای بحث کودکان و نوجوانان براساس نظریه رشد  شهید مطهری و صفایی هدف‌گذاری کردیم.

 فاضلی  با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال تلاش ما بر این بوده مراکز را تشویق کنیم تا فعالانه در این دهه حاضر شوند، اظهار کرد: در دهه فجر برنامه‌های ما خیلی مورد توجه قرار گرفت و نکته دوم تبلیغات منفی که نسبت به پلیس در اغتشاشات سعی کردیم این وجه‌بخشی را در قالب پویش پلیس مهربان و دوست کودک ترمیم کنیم که اتفاقات خوبی در سطح استان افتاد. 

وی با بیان اینکه در عید شعبان ۷ شهر را به‌صورت پایلوت انتخاب کردیم، اضافه کرد: در شهرستان‌های تنکابن، چالوس، آمل، بابل، ساری، پل‌سفید و بهشهر جشن پیک انتظار با رویکرد مهدویت برگزار شد. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اعلام اینکه تمام هجمه طی این مدت دشمن بر این بود مدارس را تعطیل کنیم، اظهار کرد: به اعتقاد من برنامه‌های خوبی طی این ایام برگزار شد. 

فاضلی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا الگویی منطبق با رویکرد اسلامی در جشن‌هایی ازجمله چهارشنبه‌سوری نداریم و با سرکوب کردن برخی باورها آیین‌ها را حذف کردیم، گفت: بین نگاه و دغدغه روان‌شناختی با تابوها درست برخورد شود که در این زمینه کمیته کودک و نوجوان نقش بسزایی در تولید خوراک فکری دارد.

  وی ادامه داد: اگر بتوانیم کمیته کودک و نوجوان را به‌صورت درست و علمی بسازیم، از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اعلام اینکه در حوزه کودک و جوان در فضا کمی ولنگاری وجود دارد، افزود: همه دستگاه‌ها به خودشان اجازه می‌دهند در این حوزه ورود پیدا کنند و نتیجه این شده کودکان ما حالت پس‌‌زدگی نسبت به برنامه‌ها پیدا کردند.

 فاضلی با اشاره به جای خالی نگاه کارشناسی خوب در حوزه کودک و نوجوان، یادآور شد: چون نگاه تخصصی در برنامه‌ها وجود ندارد بهم‌ریختگی در برنامه‌ها وجود دارد که ضرورت دارد این برنامه‌ها جای خود را پیدا کند. 

وی درباره برنامه‌های عیدنوروز و ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: پویش قصه و ثبت و ضبط قصه‌های قدیمی توسط کودکان و نوجوانان جز برنامه‌ها است که در ایام نوروز این مهم در دستور کار کودکان قرار گیرد تا به آثار خوب و ماندگار تبدیل شود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ادامه داد: برنامه دیگر جشنواره ونوشه و اهمیت توجه به طبیعت است که در این زمینه گروه‌های سنی مختلف نسبت به ارسل دلنوشته اقدام کنند.

  فاضلی با بیان اینکه موضوع سوم بحث آیه‌نگار است، اضافه کرد: کودکان و نوجوانان با الهام از آیات قرآنی به اثر بدیع تبدیل کنند تا برای مازندران مانا شود.  وی با اشاره به اجرای برنامه قهرمان من، گفت: باید روحیه خودباوری و امید را در دل کودکان و نوجوانان بیدار کنیم. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران درباره برنامه تخصصی کانون، گفت: روی برنامه‌های سفال و نجوم به‌صورت ویژه کار می‌کنیم که برجسته است. 

فاضلی بیان کرد: کتاب‌های تخصصی در گروه سنی از ۶ تا ۱۸ سال زیرنظر مربی‌ها فعال است که در این زمینه برنامه‌های مختلف فرهنگی در دستور کار داریم تا بچه‌ها عادت به کتابخوانی پیدا کنند. 

وی با بیان اینکه برای مناطق دوردست و محروم  نیز برنامه داریم، افزود: این برنامه‌ها در قالب کتابچه و کتابخانه پستی دنبال می‌شود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم بچه‌ها مناطق محروم باید دیده شوند، خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان باید از ظرفیت‌های رسانه بهره‌گیری شود. 

فاضلی با بیان اینکه نباید با کم‌توجهی کودکان مظلوم واقع شوند، اظهار کرد: تمام هدف ما باید این باشد کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گیرند. 

وی یادآور شد:کودکان و نوجوانان ما توانمندی بالایی دارند و باید با برنامه‌های درست آنان را به سمت درست سوق دهیم. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.