پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمک ۳۰۰ میلیاردی مازندرانی ها در مرحله اول رزمایش مواسات

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد حسین بابایی پیش ازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به تشریح جزئیات رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در استان پرداخت و گفت: بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب و توصیه معظم له، این رزمایش از نیمه شعبان شروع شد.

سردار بابایی با اشاره به اینکه رزمایش کمک مومنانه سه مرحله‌ای است، افزود: هر مرحله از رزمایش دارای دو گام می‌باشد، گام اول شناسایی نیازمندان، جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی و همچنین هماهنگی‌ها، و در گام دوم توزیع شبانه بسته‌های حمایتی درب منازل است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اعلام اینکه هر مرحله از رزمایش ۱۵ روزه است، ادامه داد: کمک مومنانه را از ۱۶ شعبان شروع کردیم و در آستانه اول ماه رمضان مرحله نخست رزمایش اجرا شد، همچنین از اول ماه رمضان تا نیمه ماه مبارک یک فرصت ۱۵ روزه برای جمع آوری کمک‌ها داریم و بعد از نیمه ماه مبارک، تا عید فطر هم در مرحله سوم رزمایش مومنانه به پایان می‌رسد.

سردار بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه محور کار رزمایش کمک مومنانه بسیج و سپاه می‌باشند، بیان کرد: یک همدلی بسیار خوبی بین همه اقشار و همچنین بین مسئولین دولتی، خیرین، مؤسسات نیکوکاری، انجمن‌های مردمی به وجود آمده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه همه نهادها بر روی اینکه پایگاه‌های مقاومت کانون رزمایش کمک مومنانه باشند، توافق کردند، یادآور شد: تمام کمک‌های معیشتی به پایگاه‌های مقاومت برای توزیع تحویل داده می‌شود چرا که پایگاه‌های بسیج بهترین جا برای شناسایی نیازمندان است.

فعالیت حدود ۷۰۰۰ بسیجی در رزمایش مواسات

سردار بابایی در ادامه با اعلام اینکه ۵ هزار ۷۶۴ بسیجی در رزمایش کمک مومنانه حضور فعال دارند، گفت: در کنار بسیجیان، هزار و ۳۰۴ نفر خیر هم برای جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی تلاش می‌کنند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه عرصه رزمایش کمک مومنانه در ۲۲ شهرستان است و تمام شهرستان‌ها برای شناسایی نیازمندان در تلاش هستند، گفت: طبق آمار ۶۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است و ما پیش بینی می‌کنیم که این آمار در مرحله اول رزمایش به ۶۵ هزار بسته برسد.

به گفته سردار بابایی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه که در نیمه ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، با همت مردم و خیرین بیش از ۷۵ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع خواهد شد.

سردار بابایی از کمک ۳۰۰ میلیارد ریالی مردم و خیرین در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در مازندران خبر داد و افزود: شماره حساب مجمع خیرین محرومیت زدایی برای کمک مومنانه اعلام شد و همه نهادها گروه‌ها مبالغ خود را به این حساب‌ها واریز می‌کنند که بخشی از مبالغ به صورت نقدی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد و بخشی دیگر هم تبدیل به سبد کالا شده و به تاسی از سیره ائمه معصومین شبانه و آبرومندانه به دست نیازمندان می‌رسد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه جامعه هدف شامل ۳۰ دسته هستند، خاطرنشان کرد: بخش اعظمی توسط بسیج رسیدگی می‌شوند، برخی هم به خاطر کرونا دچار خسارت معیشتی شدند، حمایت خواهند شد که در مجموع همه این گروه‌ها توسط خیرین حمایت می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جامعه هدف دائم بروز رسانی می‌شود، اضافه کرد: بخشی از عزیزان نیازمند شماره حساب دارند که کمک‌های نقدی به شماره حساب آن‌ها واریز می‌شود.

به گفته سردار بابایی با توجه به افطار دهی در ماه مبارک رمضان، بنا بر هماهنگی‌های انجام شده در هیئت مدیره رزمایش، آن دسته از افرادی که می‌خواهند افطاری بدهد با توجه به پروتکل‌های بهداشتی، غذاها در آشپزخانه طبخ و توسط بسیج توزیع می‌شود.

کد خبر 4909002
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.