پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش آمار کرونا به معنای وضعیت سفیدنیست/ایجاد هلدینگ سرمایه گذاری

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه جهش تولید با کار فوق العاده و جهادی و مدیریت هوشمندانه و بهره گیری از ظرفیت‌های استانی و مردمی در بخش‌های مختلف به تحقق می‌رسد، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید تا سه شنبه هفته جاری؛ برنامه عملیاتی و زمان بندی شده خود را ارائه کنند تا قابل ارزیابی و نظارت باشد و این برنامه باید به اطلاع مردم برسد.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از همه نیروهای فعال در مقابله با کرونا، با بیان اینکه با کار جهادی و همراهی همه دستگاه‌ها و نهادها و نیروهای مردمی و مشارکت مردم در مهار اولیه ویروس موفق و شاهد آمار کاهشی بودیم، لیکن این به معنای وضعیت سفید و یا پایان ماجرا نسیت، گفت: مقابله با بیماری کرونا کماکان؛ اولویت نخست ماست و باید تا رفع کامل و کنترل و مهار مطلق بیماری اهتمام کرد.

حسین زادگان با اشاره به اینکه در بسیاری از اقدامات مرتبط با مقابله با کرونا نظیر اجرای طرح تب سنجی، راه اندازی کمپین در خانه بمانیم، محدودیت تردد، تعطیلی و محدودیت بازار، شیفت بندی، تشکیل ستاد قرارگاه رسانه‌ای، کاهش ساعات اداری و … در شمار اولین استان‌ها بودیم و در حوزه راه اندازی نقاهتگاه‌ها هم بسیار خوب عمل شد، خاطرنشان کرد: مازندران در مبارزه با کرونا در سایه همدلی، هم افزایی و تلاش همه دستگاه‌ها و نهادها، خانه بهداشت، ظرفیت بسیج، نیروهای جهادی، سمن‌ها، رسانه‌ها و مردم موفق و متفاوت عمل کرد و کشور ما نیز علیرغم جنگ در دو جبهه تحریم و کرونا نیز در قیاس با دیگر کشورهای دنیا توفیق خوبی داشت.

وی همچنین از اهتمام روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و خیرین استان تشکر کرد و گفت: همدلی و هم افزایی در مقابله با کرونا؛ الگوی مؤثر و ماندگاری برای بکاربستن در دیگر حوزه‌ها خصوصاً حوزه‌های اقتصادی است؛ چرا که باید مهم‌ترین هدف ما به دور از حاشیه‌ها؛ توسعه و اعتلای مازندران باشد.

نماینده عالی دولت در استان با تشکر از عنایت رهبر معظم انقلاب به دولت در مقابله با کرونا، اظهار داشت: در این شرایط سخت مقابله با ویروس تحریم و کرونا در سایه حمایت رهبر معظم انقلاب، تمهیدات و تسهیلات لازم برای پشتیبانی از واحدهای تولیدی و مردم آسیب دیده در نظر گرفته شده است.

حسین زادگان همچنین با اشاره به طرح هوشمندانه رهبری معظم انقلاب تحت عنوان ” مواسات، همدلی و کمک مومنانه ” یادآور شد: به دلیل محدودیت‌های اقتصادی مردم در ماجرای اخیر تحت فشار قرار گرفتند، همه امکانات استان باید در این راستا بسیج شود و خیرین با توجه به فرمان مقام معظم رهبری پای کار بیایند.

استاندار از تلاش نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز قدردانی نمود و افزود: از منتخبین مردم استان در مجلس یازدهم هم انتظار داریم فضای همدلی و مطالبه گری را تداوم بخشند و در فضای کار کارشناسی و تعامل حداکثری مسائل استان پیگیری شود.

وی در فراز دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه از سوم خرداد تا پایان امسال، برنامه‌های خوبی در خصوص دفاع مقدس پیش بینی شده است، افزود: جلسه ستاد استانی در این راستا بزودی برگزار می‌شود و لازم است نیز با جدیت ورود کنند. باید آموزه‌های دفاع مقدس عمیقاً برای نسل جوان تبیین شود.

هلدینگ سرمایه گذاری پیگیری شود

استاندار در ادامه با اشاره به طرح منطقه آزاد مازندران در صحن علنی مجلس در هفته جاری، صدور موافقت اصولی برای ۴۳ اسکله گردشگری – تفریحی در سواحل استان، ساخت بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران در شرق استان، تاکید کرد: هلدینگ سرمایه گذاری باید با جدیت دنبال شود چرا که در سال جهش تولید نیازمند سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف هستیم.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه موضوع پایانه‌های صادراتی، نژادهای نو در دامپروری و حرکت به سوی گلخانه‌های بزرگ و مدرن به عنوان برخی اولویت‌های استان با جدیت پیگیری شود، گفت: در سال گذشته؛ واحدهای تولیدی خوبی به چرخه کار بازگشتند و در حوزه صنعت و معدن اتفاقات خوبی رقم خورده است که از آن جمله می‌توان به رشد اشتغال در صدور پروانه بهره برداری، رشد در صدور جواز تأسیس و فعالیت‌های صنعتی و معدنی و کاهش زمان صدور جواز تأسیس از حدود ۹ روز در آغاز سال به ۳.۵۷ و کاهش میانگین تأخیر در صدور پروانه بهره داری از ۱۷.۴۰ به ۱.۵۲ روز اشاره کرد که باید بروز شود.

استاندار با اشاره به اینکه راه اندازی واحدهای غیرفعال استان ۱۰۰ درصد رشد داشته است و باید این جهش ارتقا داشته باشد، ابراز نمود: قریب ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی اعطا شده است و در حوزه پسماند نیز کارهای بسیار خوبی شده و انشا الله بزودی زباله سوز نوشهر به عنوان نخستین نیروگاه زباله سوز افتتاح می‌شود.

حسین زادگان گفت: توجه دستگاه‌ها به حذف بوروکراسی‌های غیرضرور امسال باید به طور ویژه صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه بزودی توافق نامه انتقال کاخ صفی آّباد برای انتفاع مردم صورت می‌گیرد و مسائل باغ ۳۳ هکتاری رامسر و معضل زباله در ساحل محمودآباد حل شده است، بیان داشت: برای نخستین بار برای آب بندان ها؛ ردیف اعتباری گرفته‌ایم و حدود ۱۸۳ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا در مازندران پرداخت شده است.

استاندار مازندران در پایان با بیان اینکه در حوزه‌های عمرانی نیز دستاوردهای خوبی داشته‌ایم؛ افزود: این اقدامات و دستاوردها که از سوی دولت و با کمک و همراهی مجموعه نهادها انجام می‌شود؛ خدمات مجموعه نظام است.

کد خبر 4903635
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.