پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاشت نهال در عرصه‌های جنگلی مازندران

0

فتح‌الله غفاری معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری درباره طرح کاشت یک میلیارد درخت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان ساری و ۱۱ شهرستان استان مازندران شروع شد.

وی با بیان اینکه عرصه‌‌ها برای کاشت درختان در استان شناسایی شدند، گفت: در استان‌های شمالی باتوجه به شرایط اقلیمی نهال‌ها هنوز خزان نکردند، برای عرصه‌هایی که طرح تعریف شده بحث نهال‌کاری زمان می‌برد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: کاشت نهال‌ها تا اواخر اسفند ماه در استان مازندران ادامه دارد.

غفاری یادآور شد: همچنین بحث کاشت نهال‌ها را در داخل عرصه‌های جنگلی، حاشیه جاده‌های مواصلاتی، مکان‌های عمومی و عرصه‌های متعلق به نهادهای دولتی در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه بحث کاشت درختان را تا حدود یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان خواهیم داشت است، گفت: همچنین سهمیه ما در بحث زراعت چوب ۸۰۰ هکتار است که سال قبل در یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار محقق شد و امسال هم پیش‌بینی بیش از یک‌هزار هکتار را در برنامه داریم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.