پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چهاردانگه انبار پسماند واحدهای آلاینده ساری نیست

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، اصغر عالیشاه در گفت‌وگو با فارس درباره مشکلات مردم در منطقه چهاردانگه اظهار کرد: طرح جلوگیری از انتقال زباله به این منطقه همچنان حل نشده باقی ماند و به نظر می‌رسد که در حال حاضر برنامه مدونی برای ساماندهی زباله ساری وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی مصوبات فرمانداری در ارتباط با جلوگیری از انتقال زباله در طول روز تصریح کرد: متولیان حمل زباله بدون توجه به مصوبات و قول‌های که دادند به صورت دائم در منطقه تردد دارند و زباله‌ها در طول روز به این منطقه حمل می‌شود.

رئیس شورای بخش چهاردانگه مازندران در ارتباط با طرح ایجاد شهرک شن و ماسه در منطقه بالادست کیاسر، بیان کرد: مسؤولان چه طور طرح ایجاد این شهرک را در دستور کار قرار می‌دهند که هنوز برای جلوگیری از انتقال زباله اقدام اساسی انجام ندادند.

وی اضافه کرد: متولیان امر به جای رفع مشکل این منطقه با ایجاد شهرک شن و ماسه احساسات پاک مردم این منطقه را به سخره گرفته و ظلم مضاعف دیگری به مردم منطقه تحمیل می‌کنند.

عالیشاه یادآور شد: اگر مسؤولان نسبت به ساماندهی زباله اقدام اساسی انجام ندهند، روزی را می‌بینم که زباله‌ها را به سمت آنها در ساری بر‌می‌گردانند.

وی اضافه کرد: با حمل زباله از ساری به این منطقه ظلم مضاعفی است که به مردم تحمیل می‌شود و مسؤولان به جای رفع مشکل حمل زباله بحث ایجاد شهرک شن و ماسه را پیش کشیدند.

رئیس شورای بخش چهاردانگه مازندران با اشاره به ایجاد مجتمع آبرسانی و عدم بهره‌برداری از این مجتمع پس از 6 سال از زمان افتتاح، گفت: چه طور وقتی پای مطالبات جدی مردم به میان می‌آید گوش شنوایی وجود ندارد و این منطقه اصلا دیده نمی‌شود، متولیان در دولت قبل و حال حاضر اقدامی برای تامین آب شرب اهالی منطقه نکردند، به راحتی نسبت به سلامت مردم بی‌تفاوت بوده و با انتقال زباله زمینه تهدید سلامتی مردم را فراهم کردند و  اجازه دادند شیرابه‌ها زباله به عمق آب‌های آشامیدنی نفوذ کند و فقط دست روی دست گذاشته و نسبت به دغدغه مردم بی‌تفاوت هستند.

وی یادآور شد: منطقه بالادست چهاردانگه ساری نباید حیات خلوت و انبار پسماند و واحدهای آلاینده ساری تبدیل شود.

عالیشاه خاطر نشان کرد: مردم اجازه نمی‌دهند معضلی به معضلات دیگر آنها اضافه شود، بنده این موضوع را به دلیل مراجعات مکرر شوراها و دهیاران و مراجعه حضوری مردم به بنده اعلام می‌کنم.

وی یادآور شد: آیا بحث محرومیت‌زدایی از منطقه انتقال زباله ساری و ایجاد شهرک شن و ماسه که مشکلات خاص خودش را دارد هست.

رئیس شورای بخش چهاردانگه مازندران اضافه کرد: مسؤولان و متولیان نباید از پایبند بودن انقلابی مردم منطقه سوء استفاده کنند،سکوت آنها به معنی رضایت‌مندی از وضعیت موجود نیست، ولی در ارتباط با ایجاد شهرک شن و ماسه سکوت 13 ساله بحث انتقال زباله را می‌شکنند و با تمام وجود در برابر این خواسته نامعقول ایستادگی می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.