پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چالش‌های هنرمندان صنایع دستی مازندران از نگاه متولی آن

0

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بیمه و مهر اصالت از چالش های هنرمندان صنایع دستی است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سیف‌الله فرزانه در نشست با هنرمندان صنایع‌دستی  که در اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی  اظهار کرد: برخی هنرمندان دارای برند جهانی صنایع‌دستی را نمی‌شناسیم از این‌ رو باید هنرمندان را در جامعه معرفی کرده و به مطالبات آنها رسیدگی شود.

وی اعتلای صنایع‌دستی را هدف اصلی روز جهانی صنایع دستی دانست و گفت: خرید صنایع‌دستی و محصولات گردشگری سبب اشتغال پایدار و بازگشت سرمایه می‌شود.

فرزانه با بیان این که آموزش در حوزه  صنایع دستی باید در دستور کار قرار بگیرد تا در بازار رقابت خارجی توازن برقرار شود خاطرنشان کرد: پراکندگی هنرمندان، نبود بازارچه‌های صنایع‌دستی،  بیمه و مهر اصالت از چالش های این حوزه است و برای احیای هنرهای صنایع‌دستی متروکه باید آموزش را سرلوحه کار قرار دهیم.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: تنها با آموزش و احیای صنایع دستی مناطق مازندران می‌توان  به جد در زمینه بازاریابی و فروش محصولات اقدام کرد تا اشتغال پایدار با توجه به حوزه زیرساختی در صنایع‌دستی صورت بگیرد.

وی گفت: تأمین مواد اولیه از دغدغه‌های فراروی است و نباید آموزش و کارهای زیربنایی در صنایع‌دستی رها شود.

فرزانه تصریح کرد: باید توجه جدی به دغدغه‌های هنرمندان صنایع‌دستی صورت گیرد و اگر قرار است صنایع‌دستی جایگاه دوم بعد از کشاورزی داشته باشید به هنرمندان رسیدگی و توجه شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.