پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پلاستیک هایی که نفس محیط زیست را بند آورده‌اند!

0

یک استاد دانشگاه و دکترای اکولوژی محیط زیست گفت: بیش از یک سوم پلاستیک های طبیعت در چرخه جمع آوری برای بازیافت قرار نگرفته و موجب آلودگی محیط زیست می شود.

محسن حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه روز جهانی محیط زیست توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1972 در اولین روز کنفرانس جهانی محیط زیست استکهلم تعیین شد، اظهار کرد: این روز با هدف ترغیب مسئولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست، گونه های زیستی جانوری و نیز برای دادن این پیام که حفظ کره زمین مسئولیت همه ما است، گرامی داشته می شود.

وی افزود: هدف از گرامی داشت این روز، افزایش آگاهی در مورد مسائل زیست محیطی اعم از آلودگی دریایی، استفاده بیش از حد انسان از زمین، گرم شدن کره زمین، توجه به مصرف پایدار و حیات وحش است.

این کارشناس تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران عضو تعداد قابل توجهی از کنوانسیون های بین المللی است؛ لزوم برگزاری روز جهانی محیط زیست درکشور احساس می شد، که این مساله در سال1382 با برگزاری نخستین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست و تأسیس دبیرخانه هدائمی کنفرانس در ایران محقق گردید؛ به مناسبت روز جهانی محیط زیست در  ایران 15  تا 21  خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

حسینی در ادامه با بیان این که در سال 2018 این روز با توجه ویژه به کاهش آلودگی پلاستیک برگزار می شود، گفت: این یک فراخوان برای ساکنان کره زمین است تا با یکی از چالش های زیست محیطی بزرگ مبارزه کند؛ جلوگیری استفاده از پلاستیک امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده است و جوامع انسانی به پلاستیک ها به ویژه پلاستیک یکبار مصرف بسیار وابسته شده اند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که بیش از یک سوم پلاستیک در چرخه جمع آوری بازیافت قرار نگرفته و موجب آلودگی محیط زیست می شود؛ چرا که در محیط به راحتی تجزیه نمی شود و تجزیه آن تا هزار سال به طول می انجامد.

وی افزود: پلاستیک ها مشکلات متعددی از جمله در سیستم های زهکشی و جریان آب ایجاد می کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.