پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرورش ماهی قزل‌آلا در شالیزار/ گامی جدید در مسیر رشد تولید

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران درباره روش پرورش ماهی قزل‌آلا در قفس در استخر‌های خاکی، اظهار کرد: این روش از جمله اولین طرح‌های پرورشی ماهیان سردآبی در مازندران است که در آن پرورش‌دهنده ماهی علاوه بر استفاده از اراضی در فصل کاشت برنج، استفاده مطلوب و مناسبی از اراضی بعد از برداشت شالی با پرورش ماهی در قفس‌ها دارد. 

وی افزود: در این روش تولیدکننده پس از برداشت برنج با آب بستن زمین شالیزاری به رهاسازی ۴۲ هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در قفس به وزن‌های دست‌کم ۸۰ تا ۲۵۰ گرم اقدام کرده است. 

 مدیرکل شیلات مازندران اضافه کرد: طی یک دوره ۴ تا ۵ ماهه، ۲۶ تن ماهی پرورش داده شده در قفس را در وزن‌های مطلوب و بازار پسند ( دست‌کم ۵۰۰ و حداکثر ۸۰۰ گرم) برداشت و به‌طور مستقیم به فروش می‌رساند. 

کریم‌زاده با اشاره به اینکه این پروژه شیلاتی یکی از طرح‌های خوب و کوتاه مدت برای ارتقای بهره‌وری و دست یابی به شاخص رشد بهره‌وری محسوب می‌شود، تاکید کرد: باتوجه به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر سال” رشد تولید” تامین بخشی از پروتئین جامعه، درآمدزایی و ایجاد اشتغال از اهداف مهم اقتصادی این پروژه به شمار می‌رود. 

وی یادآور شد: کیفیت ماهی‌های تولیدی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده دو منظوره از اراضی شالیزاری ازجمله شاخص‌های مهم این پروژه است. 

مدیرکل شیلات مازندران با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها، بیان کرد: این طرح گام مهمی در جهت رشد اقتصادی و تحقق شعار” رشد تولید” است.

به گزارش فارس، برای نخستین بار ماهی‌های قزل‌آلا پرورش یافته در استخرهای شالیزاری، از شهرستان آمل صید و روانه بازار شد. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.